باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
34 بازدید
قبل در لیست بیمه توسط (28,560 امتیاز)
فراموش کردیم ترک کار کارگر رو در لیست بیمه اعلام کنیم،‌ الان جریمه شدیم. الان چی کار کنیم؟
1 پاسخ
0 امتیاز
قبل توسط (133,890 امتیاز)
 
بهترین پاسخ

در صورتی که به هر دلیلی،‌ در لیست های بیمه ماه مربوطه ترک کار کارگر طی لیست بیمه به سازمان تامین اجتماعی اعلام نشده است،‌ می بایست در اولین لیست بیمه که هنوز ارسال نشده،‌ تاریخ ترک کار در لیست بیمه ثبت شود و این موضوع به اطلاع سازمان تامین اجتماعی رسانده شود.

در صورت عدم اعلام ترک کار در لیست بیمه، کارفرما مشمول جریمه عدم ثبت ترک کار در لیست بیمه می شود. نحوه محاسبه جریمه عدم ثبت ترک کار در لیست بیمه به این صورت است که،‌ تامین اجتماعی طی ابلاغیه ای کارفرما را به دلیل عدم اعلام نام شخص در لیست بیمه و عدم پرداخت لیست بیمه جریمه می کند. این جریمه ۱۰٪ مبلغ حق بیمه کارگر ترک کار نخورده، برای عدم اعلام نام شخص در لیست بیمه و ۲٪ از مبلغ حق بیمه کارگر ترک کار نخورده‌ به صورت ماهانه، برای عدم پرداخت حق بیمه می باشد.

در صورت جریمه عدم اعلام ترک کار در لیست بیمه، کارفرما می تواند به جریمه فوق اعتراض کند و در هیئت حل اختلاف سازمان تامین اجتماعی با ارائه مدارک مانند: برگ تسویه حساب، برگ اتمام قرارداد، نامه استعفا و ...، نسبت به اعتراض این جریمه اقدام کند.

همچنین در صورتی که بازرس بیمه به محل کار مراجعه کرد،‌ تاریخ درست ترک کار بیمه شده را به وی اعلام کنید تا ترک کار را در فرم بازرسی ثبت کند.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 20 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...