باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
785 بازدید
در لیست بیمه توسط (18,390 امتیاز)
نحوه صحیح اعلام ترک کار کارگر در لیست بیمه چگونه است ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (36,500 امتیاز)
 
بهترین پاسخ

برای اعلام صحیح ترک کار کارگر در لیست بیمه موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در لیست بیمه، فردای روزی که کارگر دیگر کار نمی کند، روز ترک کار می شود.
  • اگر ترک کار در ماه جاری اتفاق افتاد می بایست در ماه بعد لیست را تنظیم نموده و ارسال نمائید.
  • در نظر داشته باشید در هرماه لیست ماه قبل ارسال می گردد. البته کارگاههای مشمول کمک دولت می توانند از فرصت دوماهه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه استفاده نمایند.
  • هیچگاه نام شخص مورد نظر را بدون اعلام ترک کار از لیست حذف ننمائید. ابتدا تاریخ ترک کار درج شود و لیست ماه مورد نظر ارسال شود سپس در ماه بعد می توانید نام وی را از لیست حذف نمائید. هرگاه نام بیمه شده ای بدون اعلام ترک کار از لیست ماهانه حذف شود جریمه برای کارفرما منظور خواهد شد.
  • با توجه به روزهای کارکرد تاریخ ترک کار را ثبت نمائید. بعنوان مثال: اگر بیمه شده ای تا پایان مهرماه کار کرده و بعد ترک کار نموده است، تاریخ ترک کار وی را ۱۳۹۴/۰۸/۰۱ درج نمائید زیرا نمی توان گفت شخصی تا سی ام ماه کارکرده و تاریخ ترک کار نیز سی ام بوده است. و یا اینکه اگر بیمه شده ای در آبان ماه ۵ روز کارکرد داشته باشد تاریخ ترک کار وی را ۱۳۹۴/۰۸/۰۶ درج نمائید.
  • هنگام ثبت ترک کار به بازرسی انجام شده توسط بازرس سازمان تامین اجتماعی توجه داشته باشید و مطابق بازرسی لیست خود را تنظیم فرمائید. بعنوان مثال: اگر در تاریخ ۱۳۹۴/۰۸/۱۰ کارگاه بازرسی شده باشد (در قانون تامین اجتماعی کارگاه محلی است که بیمه شده به دستور کارفرما یا نماینده او در آن‌جا کار می‌کند) و اشتغال به کار بیمه شده تایید شده باشد، مطابق مثال فوق اگر ترک کار ۱۳۹۴/۰۸/۰۶ درج شود قابل قبول نخواهد بود و در ماههای بعد با گمان اینکه ترک کار اعلام شده است، نام وی را از لیست حذف می کنید ولی برای کارفرما جریمه منظور خواهد شد لذا در اعلام تاریخ ترک کار دقت لازم را داشته باشید.
  • هرگاه کارکرد بیمه شده کمتر از روزهای ماه جاری باشد، می بایست مزایا را برای همان تعداد روز محاسبه نمود و در ریز کارکرد درج کرد. مزایا  برای یکماه کامل مبلغ ۱۱۰۰۰۰۰ ریال می باشد که برای روزهای کمتر از یکماه این مبلغ را بر تعداد روزهای ماه مربوطه تقسیم نموده و در روزهای کارکرد ضرب می کنیم. بنابراین به ماههای ۳۱ روزه و ۳۰ روزه و ۲۹ روزه توجه داشته باشید. بعنوان مثال: اگر کارکرد بیمه شده (مطابق مثال فوق) ۵ روز باشد آنگاه:  ۱۱۰۰۰۰۰ تقسیم بر ۳۰   ضرب در ۵   = ۱۸۳۳۳۳ ریال که می بایست در ستون مزایا لحاظ شود.
    (برای ماههای ۳۱ روزه مزایای یک روز را می توانید ۳۵۴۸۴ ریال در نظر بگیرید و در روزهای کارکرد ضرب نمائید.)
    (برای ماههای ۳۰روزه مزایای یک روز را می توانید ۳۶۶۶۷ ریال در نظر بگیرید.)
    (برای اسفندماه ۲۹ روزه مزایای یک روز را می توانید ۳۷۹۳۱ ریال در نظر بگیرید


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 5,388 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 295 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 7,903 بازدید
سوال شده اسفند 11, 2017 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط a.rezaeiasl (100 امتیاز)

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...