باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
10,394 بازدید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,090 امتیاز)

هرگاه بیمه شده ای به دلایل مختلفی چون: اخراج، اتمام قرارداد، استعفا و … همکاری خود را با کارفرما قطع نماید، کارفرما مکلف است در لیست ارسالی به سازمان تامین اجتماعی ترک کار وی را اعلام نماید.

برای ثبت ترک کار می توانید از منوی عملیات (لیست ماهانه)، لیست ماه مورد نظر را ایجاد کرده و پس از انتخاب آن، گزینه ریزکارکرد را کلیک نموده و با انتخاب بیمه شده و ویرایش آن در ستون مربوطه تاریخ ترک کار را درج نمائید. 

نکات مهم در ثبت ترک کار:

  • اگر ترک کار در ماه جاری اتفاق افتاد می بایست در ماه بعد لیست را تنظیم و ارسال نمائید.
    در نظر داشته باشید در هرماه لیست ماه قبل ارسال می گردد. البته کارگاههای مشمول کمک دولت می توانند از فرصت دوماهه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه استفاده نمایند.
  • هیچگاه نام شخص مورد نظر را بدون اعلام ترک کار از لیست حذف ننمائید.
    ابتدا تاریخ ترک کار درج شود و لیست ماه مورد نظر ارسال شود سپس در ماه بعد می توانید نام وی را از لیست حذف نمائید.
    هرگاه نام بیمه شده ای بدون اعلام ترک کار از لیست ماهانه حذف شود جریمه برای کارفرما منظور خواهد شد.
  • با توجه به روزهای کارکرد تاریخ ترک کار را ثبت نمائید.
    بعنوان مثال: اگر بیمه شده ای تا پایان مهرماه کار کرده و بعد ترک کار نموده است، تاریخ ترک کار وی را 08/01 درج نمائید زیرا نمی توان گفت شخصی تا سی ام ماه کارکرده و تاریخ ترک کار نیز سی ام بوده است. و یا اینکه اگر بیمه شده ای در آبان ماه ۵ روز کارکرد داشته باشد تاریخ ترک کار وی را 08/06 درج نمائید.
  • هنگام ثبت ترک کار به بازرسی انجام شده توسط بازرس سازمان تامین اجتماعی توجه داشته باشید و مطابق بازرسی لیست خود را تنظیم فرمائید.
    بعنوان مثال: اگر در تاریخ 1401/08/10 کارگاه بازرسی شده باشد و اشتغال به کار بیمه شده تایید شده باشد، مطابق مثال فوق اگر ترک کار 1401/08/06 درج شود قابل قبول نخواهد بود.
  • هرگاه کارکرد بیمه شده کمتر از روزهای ماه جاری باشد، می بایست مزایا را برای همان تعداد روز محاسبه نمود و در ریز کارکرد درج کرد. برای روزهای کمتر از یک ماه مبلغ مزایا  برای یک ماه کامل را بر تعداد روزهای ماه مربوطه تقسیم نموده و در روزهای کارکرد ضرب می کنیم. بنابراین به ماههای ۳۱ روزه و ۳۰ روزه و ۲۹ روزه توجه داشته باشید. 

                                  


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,748 بازدید
سوال شده فروردین 19, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
0 امتیاز
0 پاسخ 813 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...