دریافت مشاوره تلفنی از متخصص
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
1 پاسخ
0 امتیاز
قبل توسط (133,890 امتیاز)
 
بهترین پاسخ

کارفرماها برای اعلام قیمت، باید با استناد به ضریب حق بیمه قراردادهای خرید و نصب اقدام کنند تا حاشیه سود قرارداد و پروژه مشخص شود تا بتوانند به کارفرما قیمت اعلام کنند.

قراردادهای پیمانکاری که مشمول ماده ۳۸ هستند، اگر خرید و فروش باشد و بدون انجام کار اضافی باشد، ضریب حق بیمه تعلق نمی گیرد. و اگر نصب باشد، معمولا ضریب ۱۵٪ اعمال می شود. ولی این ضریب به صورت کلی برای همه قراردادهای نصب اعمال نمی شود و جزيیات قرارداد کاملا مورد بررسی قرار بگیرد تا ضریب حق بیمه قرارداد خرید و نصب مشخص شود.

در قراردادهای نصب اینکه:

  •  حمل و نصب توسط پرسنل ثابت پیمانکار انجام شده باشد یا توسط پرسنل کارفرما یا جاهای دیگر انجام شده باشد
  • چه تجهیزاتی مورد استفاده قرار گرفته
  • تجهیزات و ملزومات و مصالح توسط کارفرما فراهم شده است یا پیمانکار
  • سفارش ساخت بوده یا کالای روتین بوده که پیمانکار ارائه می کرده است.

متفاوت است. در قراردادهای نصب، به طور معمول ۱۵٪ بخشی از مبلغ قرارداد که مربوط به نصب است را در نظر می گیرد. لذا این نکته مهم است که جداسازی قیمت در قرارداد برای فروش و نصب در نظر گرفته شود.

یکی از آیتم هایی که مورد بررسی قرار می گیرد این است که آیا کارگاه پیمانکاری است یا کارگاه تولیدی صنعتی ثابت است که به صورت منظم برای پرسنل خود لیست رد می کند.

همچنین براساس ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی،‌ سازمان تامین اجتماعی می تواند درصد مکانیکی بودن و دستی بودن قرارداد نصب را تعیین می کند. به عنوان مثال ضریب مکانیکی را 7.8 در نظر می گیرد و ضریب دستی را  16.67 در نظر می گیرد. لذا هنگام تنظیم قراردادهای خرید و نصب، توجه به بخشنامه های تامین اجتماعی و آرای دیوان عدالت اداری و قانون تامین اجتماعی مهم است.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...