باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
1 پاسخ
0 امتیاز
قبل توسط (143,570 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

 آن دسته از کارگاه هایی که در سال 1401باستناد گزارش بازرسی کارگاهی دارای فعالیت و نیروی شاغل می باشندولیکن به سبب مسائل و مشکلات اقتصادی، علی رغم فعالیت، لیست بیمه کارکنان خود را به سازمان تسلیم ننموده اند، در صورت عدم تعدیل نیرو نسبت به آخرین گزارش بازرسی کارگاه در اسفند ماه یا منتهی به اسفند ماه در سال 1401 میتوانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری نسبت به ثبت درخواست بخشودگی جرائم کارگاه خود اقدام و درصورت پذیرش آن کلیه بدهی های قطعی لغایت پایان سال 1401 کارگاه مورد نظر را با رعایت سایر مقررات تقسیط نمایند.

شرایط استفاده از بخشودگی جرائم بیمه تامین اجتماعی:

  1. فعال بودن کارگاه
  2. حفظ نیرو سطح اشتغال کارگاه در زمان درخواست نسبت به لیست اسفند سال 1401
  3. کارگاه های کوچک و متوسط دارای حداقل یک الی 100 نفر پرسنل شاغل باشد

مهلت ثبت درخواست بخشودگی جرايم بیمه در سال ۱۴۰۲ از تاریخ 1402/03/01 لغایت 1402/05/31 می باشد. 

تمام بدهی های قطعی شده تا پایان سال 1401 شامل بخشودگی جرائم می باشند و بدهی های برآوردی و موجود در هیئت مشمول نیستند، قابل ثبت برای بخشودگی می باشند.

کارگاه ورشکسته، در حال تسویه، منحله و فاقد فعالیت، رانندگان، کارگران ساختمانی (سهم بیمه شده و کارفرما)، همچنین بدهی های مربوطه به ماده 66 قانون تامین اجتماعی و 4% مشاغل سخت و زیان آور و کارگاه های که بدهی آنان صرفا شامل جریمه یا حق الاجرا باشد مشمول این بخشنامه نیستند.

 کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرائم سال 1402 می بایست ظرف مدت یکسال بعد از ثبت درخواست سطح اشتغال خود را طبق تعداد نفرات سطح اشتغال لیست مبنا حفظ نمایند(تعدیل نیرو نداشته باشند) در غیر این صورت از تاریخ کمتر شدن سطح پرسنل اقساط بدهی تبدیل به حال میگردد مجددا قابل تقسیط نخواهد بود.

کارفرمایانی که سال 1400 درخواست بخشودگی را ثبت کرده اند و جهت درخواست مجدد با خطای "شما یک ردیف پیمان فعال دارید" مواجه میشوند، جهت رفع خطا باید به شعبه ی بیمه ی مربوطه مراجعه و خاتمه ی درخواست سال 1400 توسط شعبه ثبت گردد.

در صورتی که هنگام ثبت درخواست بخشودگی جرائم با خطای :کارگاه فاقد بدهی میباشد مواجه می شوید، توجه داشته باشید که این جمله صرفا پیام سیستم میباشد و جهت ثبت درخواست خطای بازدارنده نمیباشد.

در صورتیکه کارفرما قادر به ارائه ی تضامین نباشد،  میتواند یک شخص ثالث را جهت اررائه ی وثیقه به شعبه اعلام نماید.

کارگاه هایی که به دلیل بحران مالی قادر به پرداخت اقساط نمیباشند و کارفرما موظف است مدارک و مستندات مربوطه خود را به ادارات کل استان جهت تقسیط مجدد بدهی ارائه نمایند.

تقسیط مجدد بدهی های تبدیل به حال شده به صورت حضوری و از طریق شعبه ابلاغ کننده به ی امکان پذیر می باشد. برای تقسیط مجدد بدهی، با اخذ حداقل (20 %) بدهی بعنوان پیش پرداخت و حداکثر تا 24 قسط ماهیانه بعد از احراز موضوع عدم توانایی در پرداخت بدهی صرفا یکبار قابل اجرا می باشد.

کلیه کارفرمایان، اعم از اشخاص حقیقی و یا حقوقی دولتی و غیر دولتی که بدهی کارگاه را تقسیط نموده و به دلیل بحران مالی و عدم تأدیه اقساط در سررسیدهای مقرر، بدهی های مربوطه تبدیل به حال گردیده است.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
بلاگ
قوانین بیدبرگ
.
.


...