باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
7,724 بازدید
در قانون کار و قرارداد کار توسط (100 امتیاز)
سلام و عرض ادب.  

من از شرکت استعفا دادم ولی کارفرما موافقت نمیکنه. در قرارداد هم نوشته که در صورتیکه درخواست خاتمه قرار داد را داشته باشید بایستی رضایت کارفرما را جلب نمایید و خسارت وارده را جبران نمایید . الانم چون شرکت وضع مالیش بده و حقوقای مارو سه ماه نداده نمیخواد کسی از شرکت بره .

در ضمن از ما یه چک ضمانت بیست میلیونی گرفته و تو یه برگه قرار داد مانند دیگه هم نوشته که چک رو به چه دلایلی گرفته و همون متن رو دوباره اونجا هم نوشته و اضافه کرده که اگه بدون موافقت از شرکت خارج بشیم چک رو به اجرا میزاره .

الان شما بگید چجوری میتونم از شرکت خارج شم .
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (24,500 امتیاز)
سلام ،باستناد تبصره ماده ۲۱قانونکار کارگری که استعفا می دهد می بایست یکماه به کار خود ادامه دهد ورونوشت استعفای خود را به تشکل کارگری مربوطه واداره کار محل اعلام نماید وبعد از سی روز کار را ترک نماید .با تشکر قربانی

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده تیر 5, 2022 در قانون کار و قرارداد کار توسط (100 امتیاز) آیا استعفا در قرارداد کار به صورت موقت در قانون کار قابل قبول نیست ؟
0 امتیاز
توسط (2,660 امتیاز)
با سلام ؛

 یکی از بند های نمونه قرارداد های مورد تایید وزارت کار بند مربوط به فسخ یا ختمه قرارداد می باشد که برابر با بند "و"ماده 21 قانون کار ، استعفای کارگر یکی از موارد خاتمه قرارداد می باشد و درصورتی که شما مفاد تبصره ماده فوق را در خصوص نحوی استعفا که اطلاع کارفرما از موضع استعفای شما یک ماه پیش از ترک کارگاه می باشد را رعایت کرده باشید و شورای اسلامی کارگاه (درصئرت وجود) و یا اداره کار محل استقرار کارگاه را از موضوع استعفا خود مطلع نموده باشید ، استعفای شما کاملا برابر مقررات صورت پذیرفته است و اگر در قرارداد کار شما در خصوص فسخ قرارداد از سوی کارگر روال دیگری که مغایر با موارد فوق باشد قید شده باشد ، خلاف مقررات بوده و ضمانت اجرایی نخواهد داشت. ضمنا مد نظر داشته باشید که به همراه تقاضای استعفا ، درخواست عودت اسناد ضمانتی خود در نزد کارفرما را نیز بنمائید و در صورت لزوم جهت پیگیری این موضوع از طریق اظهار نامه قانونی اقدام نمائید.

سربلند باشید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
ممنون از پاسختان .

قانع شدم . فقط در قرارداد نوشته بعد از یک سال از زمانیکه از شرکت خارج شدم میتوانم چک ضمانتی رو تحویل بگیرم.  ایا میتونم زودتر از وقت بگیرم ؟
توسط (2,660 امتیاز)
با سلام
برگشت سفته و چک ضمانت حسن انجام کار قاعدتا می بایست در زمان قطعه همکاری صورت پذیرد مگر اینکه ماهیت شغل شما طوری بوده باشد که امکان ایجاد تعهد برای مشتریان را داشته باشید یا موارد دیگر اینچنینی. علی ایحال پیشنهاد بنده در خواست کتبی عودت چک ضمانت از طریق ارسال اظهار نامه می باشد . ضمانا اگر مشخصات چک ضمانت موصوف در قارداد قید شده باشد و شما برگه تسویه حساب از کارفرما داشته باشید ، خیلی جای نگرانی ندارد.
سربلند باشید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 7,534 بازدید
سوال شده آبان 16, 2017 در قانون کار و قرارداد کار توسط هدیه صادقی (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 3,286 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 4,785 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 18,873 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,903 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,119 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...