باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,428 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (130 امتیاز)
اینجانب به مدت ۴ سال در موسسه زبان مدرس بودم به صورت پاره وقت و با قرارداد . آخرین سال تا ماه دی آنجا کار کردم اما نه عیدی و نه سنواتی را دریافت نکردم.  همچنین ترک کار دست نویس با شاهد امضا کردم که تمامی مبالغ را گرفتم چون اجازه رفتن به من نمیدادن. اما هیچ مبلغی در ان ذکر نشده است. (به صورت شفاهی اعلان شد که در پایان سال برای گرفتن حقوق مراجعه کنم اما در سال جدید پرداخت نکردند و گفتند که عیدی و سنوات به صورت ماهیانه در حق الزحمه پرداخت شده  در صورتی که  مجموع حق الزحمخ ۹۷۰۰ بوده ساعتی کخ  مبلغ ۴۵۰۰ تومان پایه  بوده و ۲ تومان بابت مدارک و مابقی افزایش سالیانه طبق وزارت کار * با توجه به اینکه حقوق نقدی داده میشده و دست نویس میگرفتند که تمانی مطالبات دریافت شده. ایا راهی برای شکایت هست؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,880 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
همراه گرامی بیدبرگ

سلام و عرض تبریک سال نو

در صورتی که تسویه حساب امضا کرده باشید می توان به ارای دیوان عدالت اداری استناد کرد که گفته شده تسویه حساب های فاقد مبالغ دریافتی و تسویه حساب های کلی کارگران فاقد ارزش قانونی است اما در عمل و در روندهای اداری  اداره کار به سختی این توضیحات پذیرفته می شود و راه سختی در پیش دارید.

ضمنا لازم است برای اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی بتوانید مدارکی ارائه دهید نظیر قرارداد، فیش حقوقی یا پرینت حساب. در صورتی که هیچ کدام از این مدارک و ادله را در اختیار ندارید می توانید تقاضای اعزام بازرس از اداره کار بکنید. البته باز هم عرض می کنم بسیار روند سختی در این حالت در پیش دارید و احتمال برنده شدن شما در این دعوی را بنده ضعیف ارزیابی می کنم اما ناممکن نیست.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (130 امتیاز)
سلام و سال نو شما هم مبارک
بله اخرین قرار دارد را دارم . ممنون از جوابتون
0 امتیاز
توسط (1,380 امتیاز)
باسلام شهود درمواردحقوقی وریالی از نظره اداره کارخیلی قابل تکیه نیست شهودفقط دراصل بیشتر جهت شهادت حضور کارگرویاکارمندوتایم کاری درآن محل بکارمیرود واگرحقوق شمادستی بوده تشریف ببرین اداره کارگاه جهت بازرسی نفرارسال کنن واگرشهودبه بازرس اداره کار جواب مثبت ندادن درخواست بازرسی قانونی رو از دادسرابفرمایید که ۱۰۰درصدنتیجه مثبت میدهد

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (130 امتیاز)
در هیات تشخیص رای من رد شد چون طبق قرار داد ذکر شده که مزایا به صورت مستتر در دستمزد دریافت شده است. ولی خوب این کاملاا مخالف قانون کار هست چون مثلا منی که ۱۰ تومان دریافتی جلسه ای من بود برای ۲۰ جلسه ۲۰۰ تومان گرفتم و این مبلغ تماما حقوق بنده است ‌ ولی نه وزارت کار و نه کارفرما درصد دقیق و ریزی به من نمیدتد که چقدر از این ۱۰ تومان سنواته و چقدر حقوق و بقیه د... مگر نه اینکه برای مثال حق  بن کارگری ماهانه صد و خرده ای هست؟ پس برای منی که پاره وقت هستم و مجموعا ۱۵ روز کارکرد در ماه نباید نصف مبلغ داده میشده؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 9,180 بازدید
سوال شده فروردین 10, 2017 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط yousei4421 (110 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1,406 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...