باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,415 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)

باسلام و خسته نباشید . با موتور سیکلت بدون بر خورد با وسیله ی دیگر واژگون شدم و اسیب دیدم ولی نقض عضو ندارم گواهی نامه دارم و تاریخ بیمه من 96/5/16 هست ایا از بیمه ی حوادث راننده میتوانم استفاده کنم .

 به بیمه ی مرکزی دانا رفتم کارمند مربوط به من گفت که این قانون از 96/5/29 اجرایی شده وبا توجه به تاریخ بیمه ی موتور من خسارت برای من تعلق نمیگیره .  با تشکر از راهنمایی شما

2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)

با سلام ..... بر اساس ماده 3 قانون جدید بیمه شخص ثالث بیمه گر مکلف به پرداخت دیه و ارش جراحات وارده به راننده مسبب حادثه میباشد اما از آنجائیکه متاسفانه آیین نامه مربوط به این ماده قانونی یکسال پس از تصویب قانون ابلاغ شده شرکتهای بیمه گر از اجرای قانون سرباز زده و تاریخ ابلاغ آیین نامه را ملاک عمل میدانند، حال آنکه اصل بر اجرای قانون میباشد و آیین نامه نمیتواند بر قانون ارجح باشد. قانونگذار در این ماده قانونی نیز اجرای این ماده را مشروط به زمان ابلاغ آیین نامه نکرده است.

لذا شما برای گرفتن حقوق خود می بایست با استناد به قانون و مستندات حادثه ی رخ داده از شرکت بیمه شکایت کنید.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده خرداد 13, 2019 در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز) آیین نامه ماده 3 قانون بیمه قبل از بیمه موتور سیکلت بوده آیا به راننده مقصر دیه تعلق میگیرد ؟
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
درود بر شما

آرزوی سلامتی برای شما دارم

مطابق بند پ ماده ۱ و ماده ۳ قانون بیمه شخص ثالث  مصوب ۹۵ واژگونی موتورسیکلت در زمره سوانح مورد تعهد به جبران خسارت بیمه گر می باشد .

اما در مورد جبران خسارات راننده مسبب حادثه ابتدا با ارسال اظهارنامه از شرکت بیمه گر مطالبه دیه والزام به ایفای تعهدات قانونی داشته باشید .بیمه گر در مهلتی که شما مشخص میکنید باید به اظهارنامه پاسخ دهد .

اگر پاسخ نداد در دادگاه عمومی یا شورای حل اختلاف (خوایته کمتر از ۲۰میلیون در شورا ) دادخواست الزام به ایفای تعهدات قانونی بیمه گر و مطالبه دیه یوم الادا بعلاوه خسارت تاخیر تادیه از تاریخ اظهارنامه تا روز پرداخت دیه و  جمیع هزینه های دادرسی تا تاریخ اجرای حکم رو تقدیم دادگاه میکنید .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...