باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,180 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)
با سلام

پیرو سوال قبلی بنده به اداره کار مراجعه کردم و از کارفرما بابت عدم پرداخت بیمه و عیدی و پاداش شکایت کردم. یکی از بندهای قراردادم به این صورت بود:

حق بیمه بر عهده کارآموز میباشد و چنانچه از این بابت به سازمان بیمه یا سایر سازمام های دولتی شکایتی ببرد علاوه بر پرداخت خسارت میبایست ۲۰درصد هم مازاد بر خسارت به کارفرما بابت این موضوع پرداخت نماید.

با توجه به آنچه گفته شد آیا همچین چیزی ممکنه که بتونه بابت شکایت بنده به اداره کار این پول و جریمش رو ازم بگیره؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,410 امتیاز)

سلام - درج هرگونه توافق و یا شرایطی در قرارداد که خلاف قوانین باشد بی اثراست ، در ماده 11 آیین دادرسی کار تحت عنوان "قواعد آمره" به آن اشاره شده است. لذا شرط مندرج دراین قرارداد نافذ نبوده و باطل است.

در وضعیت کارآموزی ،  کارآموزان کارگر مشمول دریافت کلیه حقوق و مزایای قانونی اداره کار خواهند بود و کارفرما مکلف است حق بیمه کارآموز را مطابق ماده 148 قانون کار اعمال نماید.

برای وصول مطالبات خود با در دست داشتن مستنداتی که حاکی از وجود رابطه کاری شما با کارفرما بوده ، به اداره کار حوزه اشتغال خود مراجعه و طرح شکایت نمایید.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده تیر 2, 2018 در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز) آیا در شکایت از کارفرما پیام تلگرام از طرف کارفرما سند قابل استناد است ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 3,965 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 457 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 419 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 850 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...