باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,784 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)
با سلام

این شرکت با فردی قراردادی تحت عنوان مدیر پروژه امضا نموده است و مبلغ بسیار بالایی به عنوان حقوق ماهانه در قرارداد تعیین شده پرداختی هایی که به ایشان داشتم به صورت واریز به کارت نامبرده و چک در قبال اخذ رسید( اصل چک تحویل اینجانب گردید )می باشد که نامبرده مبالغ بیشتر از حقوق ماهانه دریافت نمود و از تسویه حساب امتناع کرد حالا در اداره کار شکایت کرده و مجدد مدعی شده که چکهایی که دریافت کرده بابت تنخواه کارگاه بوده در صورتیکه چکهای بابت تنخواه به صراحت در رسید ذکر گردیده بابت تنخواه تحویل نموده است. با توجه به این موضوع خواستم بدونم رویه هیات حل اختلاف اداره کار و ملاک دریافتی های کارگر چیست؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,410 امتیاز)

سلام 

ماده 82 آیین دادرسی کار : ادله اثبات دعوا درحل اختلاف به ترتیب براساس 1 - اقرار 2 - اسناد 3 - آمارات خواهد بود.

پرداخت حقوق و مزایای کارگر از طریق کارت به کارت کردن متاسفانه رویه ایی اشتباه است که بعضا کارفرمایان بدون درنظرگرفتن عواقب به آن مبادرت نموده ، و درهنگام اختلاف با کارگر آنان را به لحاظ اثباتی با مشکلاتی مواجه میسازد.

پرداخت هرمبلغی و به هرمیزان به کارگر باید مشخص و معلوم گردد که از چه بابت بوده است، لذا پرداخت حقوق به کارگر بدلیل آینکه موضوع و نوع آن برای مراجع مشخص  نبوده درحکم علی الحساب را خواهد داشت مگراینکه کارگر ادعا یا مدارکی را به هیت ارائه نماید که خلاف این موضوع باشد.

علی ایحال توصیه میگردد با دعوت از کارگرخود باسازش و مصالحه سعی بر حل موضوع اختلاف نمایید درغیراینصورت کلیه پرداخت های شتابی(کارت به کارت) بصورت علی الحساب تلقی گردیده و درحکم تسویه حقوق و مزایا نخواهد بود.

درخصوص آن قسمت از پرداخت ها که بصورت چک بوده است میتوانید چک های واریزتنخواه و پرداخت حقوق را تفکیک بندی و از بانک تاییدیه اخذ نمایید و در روز جلسه رسیدگی آنرا ارائه نمایید.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...