ارسال لیست بیمه به دو صورت آنلاین و ارسال از طریق نرم افزار لیست بیمه قابل انجام است.

فهرست موضوعات:

 

برای ارسال لیست بیمه در سال ۱۴۰۱ می توانید به دو طریق لیست بیمه خود را تهیه و ارسال نمایید:

  1. تهیه و ارسال لیست بیمه به صورت مستقیم از طریق سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی eservices.tamin.ir
  2. تهیه لیست بیمه از طریق نرم افزار لیست بیمه و پس از آن بارگذاری در سامانه تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

تهیه لیست بیمه اینترنتی

قدم بسیار مهم: فعالسازی خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی

در صورتی که برای بار اول میخواهید لیست بیمه خود را از طریق سایت تامین اجتماعی ارسال کنید، نیاز هست تا درخواست خدمات غیرحضوری را فعال کرده باشید. در صورتی که فعال نکرده باشید پیام زیر را دریافت می کنید:

کارفرمای گرامی، برای مشاهده سوابق لیستهای ارسالی و همچنین ارسال لیست ماهانه، ابتدا می بایست درخواست استفاده از خدمات غیرحضوری را از طریق منوی: کارفرمایان -> خدمات کارفرمایان -> درخواست استفاده از خدمات غیرحضوری -> گزینه ثبت درخواست، تکمیل و ثبت نمایید.

برای حل این مشکل ابتدا به زبانه کارفرمایان بروید. سپس گزینه خدمات کارفرمایان را انتخاب کنید. سپس، گزینه درخواست خدمات غیرحضوری را انتخاب کنید. سپس در پایین صفحه، بر روی گزینه ثبت درخواست کلیک کنید.

 

 

تهیه لیست بیمه بصورت آنلاین و اینترنتی

توجه داشته باشید که در سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی و بدون نیاز به نرم افزار لیست بیمه، لیست بیمه را تهیه و ارسال نمایید
برای تهیه و ارسال لیست بیمه در سال ۱۴۰۱ می توانید بدون استفاده از هیچ نرم افزاری و صرفا از طریق سامانه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی این کار را انجام دهید.

برای تهیه و ارسال اینترنتی لیست بیمه بدون نرم افزار لیست بیمه به ترتیب زیر عمل نمایید:

برای ثبت نام یا ورود به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی می توانید بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

در صورتی که در زمینه لیست بیمه تامین اجتماعی نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۳۷۸۴ تماس بگیرید.

تهیه و ارسال لیست بیمه از طریق نرم افزار لیست بیمه

ابتدا نرم افزار لیست بیمه را دانلود کنید

 

آموزش نرم افزار لیست بیمه تامین اجتماعی (بخش اول: ثبت مشخصات کارگاه و کارکنان)

ابتدا آخرین نسخه نرم افزار بیمه را جهت تنظیم لیست از  صفحه دانلود نرم افزار لیست بیمه تامین اجتماعی دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب نمایید.

 

سپس روی آیکون ( لیست دیسک ) ListDisk کلیک نموده و برنامه را اجرا نمایید. محیط برنامه بدین شکل است:
توجه داشته باشید برای ارسال لیست بیمه در سال ۱۴۰۱ نیاز هست تا آپدیت جدید نرم افزار لیست بیمه را نصب نمایید

نرم افزار لیست بیمه

مرحله اول – ثبت مشخصات کارگاه در لیست بیمه :

بر روی اطلاعات پایه در بالا سمت چپ نرم افزار لیست بیمه کلیک نمایید. گزینه مشخصات کارگاه را انتخاب می کنیم.

نرم افزار لیست بیمه تامین اجتماعی

در فرم مشخصات کارگاه ها روی گزینه جدید کلیک کنید.

در صورتیکه برای لیست بیمه ، کد کارگاهی ، نامنویسی بیمه ، اصلاح لیست بیمه و دیگر موضوعات مربوط به سازمان تامین اجتماعی و قانون کار نیاز به مشاوره با متخصص را دارید می توانید بیدبرگ را به عنوان مشاور خود انتخاب کنید تا به صورت تخصصی در حوزه بیمه تامین اجتماعی و اداره کار مشاوره دریافت کنید.

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

فرم برای ورود اطلاعات کارگاه باز می شود:
ارسال لیست تامین اجتماعی

  1. کد کارگاه : که عددی ۱۰ رقمی است را وارد نمایید. که سه رقم سمت چپ نشان دهنده کد شعبه و سه رقم بعدی شغل و فعالیت کارگاه و چهاررقم بعدی تعداد فراوانی می باشد. (برای مشاهده مراحل و مدارک دریافت کد کارگاه کلیک کنید )
    • بعنوان مثال در کد ۰۰۲۶۳۴۰۰۸۵ از سمت چپ ۰۰۲ کد شعبه ۲۹ تهران.  ۶۳۴ مربوط به شغل خوار و بار فروشی و ۰۰۸۵ فراوانی است.
  2. ردیف پیمان : اگر پیمانکار هستید و قرارداد دارید با توجه به ردیف پیمان آن را وارد نمایید در غیر این صورت نیازی به وارد کردن این قسمت نیست و بصورت اتوماتیک پس از ذخیره، سه صفر ۰۰۰ ثبت می شود.
  3. نام کارگاه : با توجه به نوع فعالیت و زمینه کاری آن را تکمیل نمایید. بعنوان مثال: مطب، دوزندگی، مکانیکی، آهن فروشی، تراشکاری، فرش فروشی و…
  4. نام کارفرما : نام صاحب کار و دارنده جواز کسب را وارد نمایید. اگر شرکت هستید نام شرکت را وارد می کنیم.
  5. آدرس کارگاه : نام شهر و خیابان و کوچه و پلاک و … (الزامی برای تکمیل بودن آدرس وجود ندارد، بعنوان مثال می توانید فقط نام شهر و خیابان را وارد می کنیم.)
  6. نرخ حق بیمه : الزامی نیست.

در صورتی که در زمینه لیست بیمه تامین اجتماعی نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

 مرحله دوم – ثبت مشخصات بیمه شده در لیست بیمه :

از منوی اطلاعات پایه، بر روی مشخصات کارکنان کلیکمی کنیم.

لیست تامین اجتماعی
فرم زیر نمایش داده می شود:
لیست بیمه
بر روی گزینه جدید کلیک نمایید. فرم برای ورود اطلاعات باز می شود:
نمونه لیست بیمه

  1. ابتدا شماره بیمه را (هشت رقم از سمت چپ) وارد نمایید. کلید Enter را بزنید. به ستون بعدی یعنی شماره پرسنلی هدایت می شوید. توجه داشته باشید دو صفر قبل از هشت رقم شماره بیمه را نرم افزار بصورت اتوماتیک اضافه می کند.
  2. شماره پرسنلی را وارد نمایید. (هر عددی می تواند باشد بعنوان مثال: از ۱ شروع کنید.)
  3. نام بیمه شده را طبق شناسنامه وارد نمایید.
  4. نام خانوادگی بیمه شده را طبق شناسنامه وارد نمایید.
  5. نام پدر بیمه شده را وارد نمایید.
  6. جنسیت بیمه شده را مشخص نمایید.(بصورت پیش فرض مرد انتخاب شده است)
  7. تاریخ تولد بیمه شده را وارد نمایید. تاریخ تولد را از چپ به راست بدون در نظر گرفتن جداکننده وارد نمایید. بعنوان مثال وقتی شما عدد ۱۳۵۸۰۶۱۴ را از چپ به راست وارد نمایید نرم افزار بصورت اتوماتیک جداکننده را درج می کند.
  8. شغل بیمه شده را با توجه به آنچه در زمان بازرسی ثبت شده است وارد نمایید. برای انتخاب شغل می توانید بر روی علامت ذره بین کلیک نموده و عنوان شغل را تایپ نمایید. عنوان شغلی را انتخاب نمایید که در کد آن حروف بکار نرفته باشد.
    (مشاغلی که در کد شش رقمی آنها علاوه بر عدد، حروف نیز بکار رفته است مربوط به مشاغل سخت و زیان آور می باشد.) پیشنهاد می شود برای صرفه جویی در وقت، بدون آنکه بر روی علامت ذره بین کلیک کنید، کد شغل را بصورت مستقیم وارد نمایید. مشاهده کد های مشاغل

  9. شماره شناسنامه بیمه شده را وارد نمایید.
  10. شهر محل صدور شناسنامه را وارد نمایید.
  11. کد ملی بیمه شده را بدون در نظر گرفتن خط تیره از چپ به راست وارد نمایید.

در قسمت بالای فرم، بر روی گزینه ثبت کلیک نمایید. اگر تمام موارد را رعایت کرده باشید مشخصات بیمه شده ثبت خواهد شد.

چند نکته مهم:

اگر شماره بیمه را بیشتر از ۸  رقم وارد کرده باشید، در هنگام ثبت، پیغام خطا مشاهده خواهید کرد.

بخش دوم: عملیات لیست ماهانه و ریز کارکرد

قبل از شروع بخش دوم توجه به چند نکته ضروری است:

مرحله سوم- تنظیم لیست بیمه ماهانه

از منوی عملیات، بر روی گزینه لیست ماهانه کلیک نمایید.

تهیه لیست بیمه

در صفحه نمایش داده شده (شکل زیر) بر روی گزینه جدید کلیک نمایید.

لیست بیمه جدید

در فرم نمایش داده شده، اطلاعات خواسته شده را به ترتیب وارد نمایید:

لازم به ذکر است لیست تنظیم شده برای یک نفر بیمه شده می باشد.

در صورتیکه برای لیست بیمه ، کد کارگاهی ، نامنویسی بیمه ، اصلاح لیست بیمه و دیگر موضوعات مربوط به سازمان تامین اجتماعی و قانون کار نیاز به مشاوره با متخصص را دارید می توانید بیدبرگ را به عنوان مشاور خود انتخاب کنید تا به صورت تخصصی در حوزه بیمه تامین اجتماعی و اداره کار مشاوره دریافت کنید.

اصلاح لیست بیمه

  1. کد کارگاه ۱۰ رقمی را وارد نمایید. البته می توانید بر روی آیکون دوربین کلیک نموده و کارگاه را انتخاب نمایید.
  2. ردیف پیمان را وارد نمایید. (برای تمامی کارگاه ها سه صفر ۰۰۰ می باشد و فقط برای پیمانکاران ردیف پیمان در نظر گرفته می شود) اگر کد کارگاه و ردیف پیمان را صحیح وارد کرده باشید، اطلاعات کارگاه نمایش داده می شود.
  3. سال را وارد نمایید مانند : ۹۶
  4.  ماه مورد نظر را وارد نمایید. (بعنوان مثال برای فروردین ۰۱ یا اردیبهشت ۰۲ یا … وارد نمایید.)لطفا توجه نمایید: طبق قانون سازمان تامین اجتماعی در هر ماه، لیست ماه قبل ارسال می گردد. بعنوان مثال در اردیبهشت ماه، لیست بیمه فروردین ماه ارسال می گردد و فیش حق بیمه آن نیز می بایست در  اردیبهشت ماه پرداخت گردد.
    (به استثنای کارگاه های مشمول کمک دولت که علاوه بر معافیت حق بیمه سهم کارفرما، می توانند از مهلت دوماهه ارسال لیست بیمه و پرداخت حق بیمه استفاده نمایند)
    شماره لیست برای تمامی ماه ها  ۰۱ است و تغییری نمی کند. (شماره لیست برای لیست های متمم کاربرد دارد، بعنوان مثال در لیست های برخی از ادارات دولتی استفاده می شود)
  5. تعداد نفرات بیمه شده را وارد نمایید. (منظور فقط بیمه شده اصلی می باشد و همسر و فرزندان جزو افراد تحت تکفل محسوب می شوند و در لیست بیمه قرار نمی گیرند.)
  6. جمع روزهای کارکرد را وارد نمایید. (به ماههای ۳۱ ، ۳۰ و ۲۹ روزه توجه داشته باشید. اگر دو نفر ۳۱ روز کارکرد دارند می بایست عدد ۶۲ را وارد نمایید)
  7. جمع دستمزد روزانه را وارد نمایید. (اگر بیمه شده بیش از یک نفر است، دستمزد روزانه آنها را جمع نموده و وارد نمایید)
  8. جمع دستمزد ماهانه را وارد نمایید. (روزهای کارکرد × دستمزد روزانه = دستمزد ماهانه) اگر بیمه شده بیش از یک نفر است، دستمزد ماهانه را برای هر یک محاسبه کرده و جمع آنها را وارد نمایید.
  9. جمع مزایای ماهانه مشمول را وارد نمایید. (منظور جمع مزایایی هست که در ماه به کارگر تعلق می گیرد مانند بن کارگری به مبلغ ۱/۱۰۰/۰۰۰ ریال یا دیگر مزایایی که بر اساس عرف کارگاه و قانون کار به صورت مستمری پرداخت می گردد )

خواهشمند است به توضیحات زیر توجه نمایید. سعی شده است مهمترین قسمت نرم افزار که محاسبه حق بیمه می باشد شرح داده شود

حق بیمه هر شخص بصورت قانونی (عادی، آزاد) ۳۰% دستمزد ماهانه است که ۷%  سهم بیمه شده، ۲۰% سهم کارفرما ، ۳% بیمه بیکاری است که آن را هم کارفرما پرداخت می نماید.
زمانیکه جمع دستمزد ماهانه را وارد می نمایید، نرم افزار بطور اتوماتیک ۳۰% حق بیمه را بصورت تفکیکی (موارد ۱۰و۱۱و۱۲) محاسبه کرده و جای گذاری می نماید. علت تفکیک این است که بتوانید حق بیمه را با توجه به درصد و میزان تعیین شده از طرف سازمان، بصورت دستی تغییر دهید و لیست بیمه خود را تنظیم نمایید. بعنوان مثال:

برای مشاهده  انواع معافیت‌ بیمه کلیک نمایید.

نکتهفرض بر اینکه کارفرما (صاحب پروانه کسب) والدین باشند و بیمه شده فرزند آنها باشد، طبق قانون، بیمه بیکاری شامل کارگاه و بیمه شده نمی شود و بیمه بیکاری را صفر وارد می نماییم.
حال اگر شخصی غیر از همسر و فرزند کارفرما به بیمه شدگان این کارگاه اضافه شود در این صورت بیمه بیکاری شامل هر دو بیمه شده می شود و برای هر دو نفر می بایست منظور شود.

اکنون با توجه به توضیحات فوق موارد ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ را تنظیم نموده و آن را ثبت نمایید سپس بر روی گزینه خروج کلیک نمایید.

مرحله چهارم – ثبت ریز کارکرد در لیست بیمه

پس از تنظیم لیست ماهانه، نوبت ثبت ریز کارکرد است. منظور از ریز کارکرد، مشخص نمودن روزهای کارکرد بیمه شده یا بیمه شدگان در ماه مورد نظر و همچنین ثبت دستمزد روزانه است.
بعنوان مثال اگر بیمه شده ای استراحت پزشکی یا ترک کار داشت می بایست در ریز کارکرد اعمال شود و لیست ماهانه بر اساس ریز کارکرد تنظیم شود. البته برای پیشگیری از مغایرت، می بایست هر آنچه که در لیست ماهانه تنظیم کرده اید در ریز کارکرد ثبت نمایید یا اینکه لیست ماهانه را بر اساس ریزکارکرد تغییر دهید و آن را ویرایش نمایید.

گزینه ریزکارکرد را کلیک نمایید. در فرم نمایش داده شده بر روی گزینه جدید کلیک نمایید. فرم زیر نمایش داده می شود:

تغییر لیست بیمه
همانطور که ملاحظه می فرمایید در این فرم، ۴ گزینه توسط شما مشخص می شود:

  1. شخص بیمه شده (می توانید بر روی آیکون دوربین کلیک نموده و شخص بیمه شده را انتخاب نمایید.)
  2. روزهای کارکرد
  3. دستمزد روزانه
  4. مزایای ماهانه مشمول (مستمر)

منظور از کادرهای سبز این است که وقتی موارد ۱ و ۲ و ۳ و۴ را وارد می نمایید،  نرم افزار بصورت اتوماتیک سایر اطلاعات را نمایش می دهد. بعنوان مثال زمانی که  شخص بیمه شده را مشخص می نمایید، تمامی اطلاعات وی نمایش داده می شود.

طراحی این فرم فرصت مناسبی برای چک کردن اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد (اطلاعات کارگاه، اطلاعات بیمه شده، روزهای کارکرد و دستمزد).

اگر موارد ۱ تا ۴ را وارد کرده اید بر روی گزینه ثبت کلیک نمایید. پیغام “ریزکارکرد جدید ثبت شد” نمایش داده می شود. بر روی تایید کلیک نمایید. فرم مجددا آماده ثبت ریز کارکرد بیمه شده بعدی می شود، اگر بیمه شده یک نفر است بر روی گزینه خروج کلیک نمایید و از ریز کارکرد خارج شوید. در غیراینصورت ریزکارکرد بیمه شده بعدی را مشخص نمایید و …
مراحل را یکبار دیگر مرور می کنیم:

  1. ثبت مشخصات کارگاه
  2. ثبت مشخصات کارکنان یا بیمه شدگان
  3. از منوی عملیات، لیست ماهانه: ایجاد لیست ماهانه و تعیین حق بیمه
  4. ثبت ریزکارکرد بیمه شده یا بیمه شدگان

پس از انجام چهار مرحله فوق، نوبت به آخرین مرحله یعنی “تهیه دیسکت” می رسد. پس از تهیه دیسکت دو فایل به نامهای DSKKAR00.dbf  که حاوی اطلاعات کارگاه و DSKWOR00.dbf که حاوی اطلاعات بیمه شدگان می باشد، ایجاد می شود.

با ارائه این دو فایل از طریق سی دی و یا از طریق ارسال اینترنتی به شعبه مربوطه سازمان تامین اجتماعی، می توانید فیش خود را دریافت نموده و حق بیمه کارگاه خود را پرداخت نمایید.

مرحله پنجم– تهیه بک آپ از لیست بیمه

” پیشنهاد می شود قبل از ارسال از فایل ها بکاپ گرفته شود “

برای بکاپ گیری از اطلاعات نرم افزار فایل manufactory2  که در مسیر نصب برنامه  بطور مثال C:\Program Files\Tamin\DataBase  در پوشه Database قرار دارد در مسیری مناسب  کپی کنید.
برای باز گرداندن بکاپ فایل  manufactory2 را به manufactory  تغییر نام دهید ( ۲ رو پاک کنید )بعد این فایل را در مسیر نصب برنامه  بطور مثال C:\Program Files\Tamin\DataBase  در پوشه Database  جایگزین کنید سپس برنامه رو اجرا کنید .

در منوی  پشتیبانی > انتقال اطلاعات به علت تغییر ساختار را بزنید اطلاعات به دیتابیس ایمپورت می شود.

مرحله ششم– تهیه دیسکت لیست بیمه

نحوه ارسال لیست بیمه 

برای ایجاد دو فایل حاوی لیست بیمه (منوی عملیات، گزینه لیست ماهانه)  بر روی گزینه تهیه دیسکت کلیک نمایید:

بازیابی لیست بیمه
توضیح: در ابتدای مکانیزه شدن لیست بیمه، ارائه لیست به شعب سازمان تامین اجتماعی بر روی دیسکت انجام می شد. به همین دلیل نرم افزار به صورت پیش فرض ابتدا مسیر A:\DSKKAR00.dbf و A:\DSKWOR00.dbf را نمایش می دهد. (:A معرف درایو فلاپی دیسک در کامپیوتر می باشد.)

پس از مدتی سی دی جای دیسکت را گرفت و دو فایل ایجاد شده توسط نرم افزار بر روی سی دی رایت می شد و به شعبه مربوطه ارائه می شد تا اینکه سازمان تامین اجتماعی که ابتدا در تهران و سپس در شهرهای بزرگ این کار را اجرایی کرده بود، دریافت مکانیزه لیست بیمه را به شعب کل کشور اعلام کرد.

پس از گذشت چند سال از ارائه لیست بیمه بر روی سی دی، در حال حاضر ارسال لیست و پرداخت حق بیمه بصورت اینترنتی انجام می شود که خدمات مکانیزه و غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی را تکمیل کرده و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه کارفرمایان و بیمه شدگان شده است.

  1. گزینه ۱: مسیر فایل لیست ماهانه را مشخص نمایید. بر روی علامت … کلیک نموده و محل ذخیره فایل را مشخص نمایید. بعنوان مثال می توانید در یکی از درایوها فولدری بنام list بسازید و دو فایل را در آن فولدر ایجاد نمایید. (توجه داشته باشید که برای رایت بر روی سی دی یا ارسال اینترنتی، مسیر را به یاد داشته باشید)
  2. گزینه ۲: مسیر فایل ریزکارکرد را مشخص نمایید. وقتی مسیر را برای فایل قبلی انتخاب نمودید دیگر نیازی به انتخاب مسیر جدید نیست. فقط روی … کلیک نمایید و در صفحه ای که نمایش داده می شود گزینه open را کلیک نمایید. این کار بدین معناست که هر دو فایل لیست ماهانه و ریزکارکرد در یک مسیر ایجاد شوند.
  3. گزینه ۳: بر روی گزینه “قبول” کلیک نمایید. اگر لیست ماهانه (تعداد نفرات و روزهای کارکرد و دستمزد روزانه و …) و ریز کارکرد را بطور صحیح تنظیم کرده باشید با پیغام “عملیات انتقال اطلاعات به دیسکت با موفقیت انجام شد.” مواجه می شوید.
    سایت لیست بیمه

کار تمام است. حال می توانید این دو فایل را که حاوی لیست بیمه شما می باشد، بصورت اینترنتی به شعبه ارسال و فیش حق بیمه خود را دریافت نموده و آن را پرداخت نمایید.
گاهی ممکن است در هنگام تهیه دیسکت خطای مغایرت نمایش داده شود که در اینصورت می بایست جهت رفع آن اقدام نمایید. (بعنوان مثال: تعداد نفرات در ریز کارکرد ۲ نفر است ولی در لیست ماهانه به اشتباه ۱ نفر وارد شده است.)

مرحله هفتم : ارسال لیست بیمه در سامانه ارسال اینترنتی لیست بیمه

در سامانه eservices.tamin.ir از منوی کارفرمایان> لیست بیمه > ارسال لیست حق بیمه، در قسمت بارگذاری لیست حق بیمه ماهانه، فایل های تهیه شده با پسوند dbf را بارگذاری نمایید و بر روی ثبت لیست بیمه کلیک کنید.

در صورتی که در زمینه بیمه تامین اجتماعی یا قانون کار نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

آموزش کامل تهیه و ارسال لیست بیمه به صورت تصویری

مقاله مرتبط:
آموزش گام به گام تهیه لیست مالیات حقوق در سامانه جدید مالیات

در صورتیکه برای ارسال لیست بیمه ، کد کارگاهی ، نامنویسی بیمه ، اصلاح لیست بیمه و دیگر موضوعات مربوط به سازمان تامین اجتماعی و قانون کار نیاز به مشاوره با متخصص را دارید می توانید بیدبرگ را به عنوان مشاور خود انتخاب کنید تا به صورت تخصصی در حوزه بیمه تامین اجتماعی و اداره کار مشاوره دریافت کنید.

مقاله مرتبط :
آموزش گام به گام تهیه لیست مالیات حقوق

26 پاسخ

    1. سلام در مقاله زیر در زمینه ترک کار توضیح داده شده
      https://www.bidbarg.com/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87/
      در صورتی که در زمینه ترک کار سوالی داشتید می تونید در مرجع سوالات بیمه مطرح نمایید
      https://www.bidbarg.com/bimeh/

  1. بله، همه مراحل همینی هست که توضیح دادید. اما موضوع اینه که همه چیز به این سادگی نیست. خطاهای مختلف که برای هر کدوم باید ۱۰۰ بار حضوری مراجعه کنیم. مثلا یک بار علیرغم طی همه این مراحل به صورت دقیق و درست اسم یک نفر دوبار در لیست بود و جمعها مغایرت پیدا میکرد. حضوری مراجعه کردم و گفتن چون حذف اصلی نشده و حذف فیزیکی شده، و نرم افزارشو هم به ارباب رجوع نمیدیم! و برای این ماه هم که میخوام لیستو بارگذاری کنم میگه قبلا بارگذاری شده، و کدی که میده کد لیست ماه مهره. وقتی هم اسم فایلهارو عوض میکنم بارگذاری نمیشه. دیوانه شدم! ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

  2. با سلام
    در ابتدای آبانماه لیست حق بیمه مهرماه ۹۵ را برای سازمان تامین اجنماعی ارسال و پرداخت نمودم . با توجه به افزایش حق مسکن از ابتدای مهر ماه ۹۵ ، چگونه می توانم لیست حق بیمه مهر ماه را اصلاح نمایم . ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید .
    با سپاس فراوان

  3. ببخشید برای ماه های بعد چطور لیست بیمه تهیه بکنیم. اگر در ماه های قبل ۱۰نفر باشند یک نفراز انها در این ماه ترک کار کرده باشد اما هنوز در لیست این ماه هست ووقتی که تهیه دیسکت رامی زنیم در مغایرت می گوید لیست بیمه ۹ نفر اما در ریز کارکرد۱۰ نفر می باشد در این وقت باید فردی که ترک کار کرده است باید حذف کرد؟

    1. سوالتون رو می تونید در مرجع سوالات بیمه مطرح نمایید تا از مشاوره کارشناسان استفاده نمایید
      https://www.bidbarg.com/bimeh/ask
      مشاهده سوالات لیست بیمه :
      https://www.bidbarg.com/bimeh/%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87

    1. جزییات اعلام ترک کار
      سلام در مقاله زیر در زمینه ترک کار توضیح داده شده
      https://www.bidbarg.com/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87/
      در صورتی که در زمینه ترک کار سوالی داشتید می تونید در مرجع سوالات بیمه مطرح نمایید
      https://www.bidbarg.com/bimeh/
      همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره تلفنی یا جلسه مشاوره حضوری در این زمینه دارید می تونید با پرداخت هزینه از طریق لینک زیر اقدام کنید

      https://www.bidbarg.com/set/?a=cm

  4. ن چند سال است بطریقی که گفتین لیست بیمه شدگان را ارسال میکنم ولی ۳ ماه استکه تمام مراحل را میرومولیمبعداز از بار گذاری پیام میده این لیست با..شمارهمنظور لیست مهرماه است ارسال شده

    1. سلام
      در صورتی که سوالی در زمینه لیست بیمه یا سوابق بیمه تامین اجتماعی دارید می تونید درخواست مشاوره خود را از طریق لینک زیر ثبت نمایید تا مشاور متخصص به صورت تلفنی شما را راهنمایی نمایند:

      دریافت مشاوره تلفنی تامین اجتماعی

    1. سلام
      در صورتی که هر گونه سوال در این زمینه دارید می توانید در مرجع بیمه، مالیات و امور حقوقی بیدبرگ مطرح نمایید تا از راهنمایی مشاوران متخصص بهره مند شوید:
      بیدبرگ مرجع بیمه و قانون کار: https://www.bidbarg.com/bimeh
      بیدبرگ مرجع مالیات و امور مالی: https://www.bidbarg.com/tax
      بیدبرگ مرجع امور حقوقی: https://www.bidbarg.com/legal

      همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره تلفنی یا انجام امور توسط متخصص دارید، از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید:

      https://www.bidbarg.com/?a=cm

  5. بازتاب: نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی ( رانندگان ، کارگران ساختمانی ، مشاغل آزاد و.... | بیدبرگ

دیدگاهتان را بنویسید