باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
7,155 بازدید
در ثبتی و اداری توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام

جهت ثبت اظهارنامه گروه سوم اشخاص حقیقی نرم افزار دارایی سوالی مبنب بر اینکه آیا مشمول تبصره 100 اصلاحیه ق.م.م می باشید نمایش داده می شود اگر بلی را انتخاب کنیم اجازه ورود به اظهارنامه از ما گرفته می شود و اگر گزینه خیر را انتخاب کنیم بدین معنی می باشد که مودی در یک سال مالی درآمد بالای 156 میلیون تومان داشته است سوال اینجاست تکلیف مودی مه می خواهد اظهارنامه تسلیم کند و زیر 156 میلیون تومان کارکرد سالیانه دارد چیست؟؟؟؟
توسط
این سوال من هم هست اگر اطلاع دارید بفرمایید . چون وقتی گزینه ی بلی انتخاب میشه کاری نمیشه کرد.آیا باید مراجعه حضوری کنم؟
توسط (110 امتیاز)
این سوال خیلی هاست اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید. متقاضی استفاده از تبصره 100 می باشید: خیر بزنم می توانم اظهارنامه را بفرستم.
آیا من که درآمدم بسیار بسیار کمتر از 156 میلیون تومانه باید خیر را بزنم یا بلی را.
اگه خیر را بزنم می تونم اظهارنامه ام را بفرستم و اگر بلی را بزنم یعنی مالیاتم خود اداره مالیات به صورت قطعی تعیین می کند.
خواهشا این نکته را لحاظ کنید اکثرا که درآمدشان پایین تر از 156 میلیون تومانه گزینه خیر را بزنند یا بلی را. با تشکر
4 پاسخ
+1 امتیاز
توسط (520 امتیاز)
ویرایش شده توسط

✅ مالیات شما چگونه محاسبه می شود

یک سوال همیشگی برای مودیان وجود دارد و آن چگونگی محاسبه مالیات بر درآمد مشاغل آن هاست. جدول زیر نرخ مالیات را برای درآمد های مختلف نشان می دهد. از آن جایی که اظهارنامه مالیاتی شما مربوط به سال 95 است، میزان معافیت رقم  15میلیون و 600 هزار تومان در سال است. یعنی درآمد شما تا سطح 15 میلیون و 600 هزار تومان در سال از مالیات معاف است اما برای درآمد های بیشتر از این مقدار مالیات با نرخ های متفاوتی اعمال می گردد.

این نرخ از 15 درصد برای درآمد های پایین شروع می شود تا 25 درصد برای درآمد های بالا ختم می شود. برای سادگی فرض کنید فردی ماهانه 2میلیون تومان سود دارد. درآمد این فرد در سال 24 میلیون تومان می باشد که 15 میلیون و 600 هزار تومان آن از مالیات معاف است و 8 میلیون و 400 هزار تومان آن مشمول مالیات می شود.

با توجه به این که مبلغ زیر 50 میلیون تومان است، مشمول نرخ 15 درصد می شود

آموزش گام به گام تهیه اظهارنامه مالیاتی مشاغل برای تبصره ۱۰۰ ق.م.م


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (33,910 امتیاز)

ماده ١٠٠ مشمول برخي از شغل ها و كارهايي است كه پيشتر از طرف دارايي تايين شده است ضمن اينكه اگر شما مدرك قابل اتكايي بابت مشمول ماده ١٠٠ داريد گزينه بله را بزنيد.

در غير اين صورت خير را بزنيد.

اطلاعات بیشتر در:

مفاد دستور العمل تبصره 100 اصلاحیه قانون مالیات مستقیم چیست


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
توسط (110 امتیاز)
می شه بفرمایید چه نوع شغلها و کارهایی شامل ماده100 می شوند؟ با تشکر
0 امتیاز
توسط (1,440 امتیاز)

با سلام

با توجه به دستورالعمل شماره 200/96/507 مورخ 1396/03/09 جهت تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 95 برخی از صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ماده 100 ق م م ؛ مالیات صاحبان مشاغلی که در گروه سوم ماده 2 آئین نامه اجرایی موضوع ماده 95 ق م م به شرح زیر محاسبه و قطعی میشود:

میزان مالیات عملکرد سال 95 با افزایش 8% نسبت به مالیات قطعی شده سال 94 (برگ قطعی عملکرد سال 94) بصورت مقطوع تعیین می شود. اینگونه مودیان باید مالیات خود را حداکثر تا پایان خرداد ماه 1396 پرداخت نمایند. مودیانی که در سال 94 معاف از مالیات بوده اند باید بدون پرداخت وجهی فرم مخصوصی را بصورت الکترونیکی تکمیل و امضا کنند و به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

توجه

لازم به ذکر است فرم مربوطه باید توسط افرادی که پرداخت مالیات انجام میدهند نیز تکمیل و ارسال شود.

طبق بند 6 همین دستورالعمل صاحبان مشاغل مشمول این دستورالعمل تکلیفی جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اسناد و مدارک برای عملکرد سال 1395 نخواهند داشت.


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)

باتوجه به شرح ماده 100 وتبصره آن که تصریح میدارد درصورتی که آن شغل یااتحادیه ندارد ویاتوافقی بااتحادیه انجام نشده است  ودرصورت انتخاب آن گزینه کلاازادامه کارانصراف میدهید  لذا پیشنهاد مینمایم :::::

بهترین کارتکمیل اظهارنامه واعلام فروش ودرآمدومقدار هزینه های انجام شده ودرنهایت سود بدست آمده ویا زیان احتمالی میباشد

 هدف اعلام واظهاردرآمدوسودوزیان وتشخیص مالیات دروهله اول توسط مودی میباشد ودراین میان صداقت ودرستکاری بهترین است


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 877 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...