باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
3,346 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط
باز کردن از نو توسط
در بیمه عمر و سرمایه گذاری منظور از سرمايه مخفف چيست ؟
3 پاسخ
+1 امتیاز
توسط (77,080 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
دوست گرامی سلام،وقت بخیر.
اگر فردی بمدت  ۶ماه متوالی حق بیمه عمر خود را پرداخت ننماید،شرکت بیمه قانونا اجازه دارد بمنظور حفظ حقوق بیمه گذاران و بیمه شدگان خود،حق بیمه پوشش فوت بهرعلت را از محل اندوخته(سود_ذخیره ریاضی بیمه نامه) برداشت نموده و با فعال نگه داشتن بیمه نامه امکان برقراری کمترین پوششهای بیمه ای را برای بیمه شده حفظ نماید.
در این صورت تمام پوششهای بیمه نامه بجز فوت بهرعلت،از تعهدات بیمه خارج و بیمه نامه بدون پرداخت کارمزد تا زمانی که اندوخته کفاف حق بیمه پوشش فوت بهرعلت را بدهد،بصورت مخفف در می آید.
در صورتیکه میزان ذخیره اندوخته بعد از گذشت زمان،کفاف پوشش فوت بهرعلت را نیز ندهد،بیمه نامه بصورت خودکار ابطال و قابلیت برگشت به بیمه نامه عادی را نیز از دست خواهد داد!!
اگر در زمان مخفف بودن بیمه گذار تقاضای شروع مجدد بیمه نامه را بنماید،شرکت بیمه مختار است تا بررسی شرایط،نسبت به ادامه و یا بازخرید بیمه نامه اعلام نظر نماید.
بدیهی است که در صورت مساعد بودن شرایط شروع و ادامه مجدد بیمه نامه،شرکت بیمه موظف به اعلام به بیمه گذار بوده و بیمه گذار میتواند با پرداخت اقساط معوق و یا بروز رسانی آن نسبت به ادامه بیمه نامه اقدام نماید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط
در صورت عدم تمايل يا عدم توانايي بيمه گذار نسبت به پرداخت حق بيمه ودر صورت قابل بازخريد بودن بيمه نامه ، بيمه گذار مي تواند تقاضاي مخفف شدن بيمه نامه را بنمايد كه بر اساس آن منافع بيمه نامه ، اعم از سرمايه يا اندوخته رياضي كاهش يافته ويا اصطلاحاً مخفف مي شود .

در صورت مخفف شدن بيمه نامه ، پوشش ها وشرايط آن فسخ نمي شود بلكه تنها تغيير مي يابد به عبارت ديگر وقتي بيمه گذار نخواهد يا نتواند به پرداخت حق بيمه ادامه دهد ودر عين حال مايل نباشد به قرارداد خود پايان بخشد از بيمه گر تقاضاي ميكند قراردادش مخفف شود .بنابر اين در صورت تحقق ريسك هاي مورد نظر در خلال يا در انتهاي مدت بيمه ، سرمايه يا اندوخته مخفف شده را دريافت ميكند .
0 امتیاز
توسط (1,420 امتیاز)
سلام

در بیمه های عمر و سرمایه گذاری امکان تغییرات در بیمه نامه بسیار هست و همه هم برای ایجاد رفاه و ارامش بیشتر بیمه گذار در مدت بیمه نامه است یکی از این تغییرات ،امکان تغییر مبلغ حق بیمه پرداختی (کم یا زیاد) می باشد در صورتیکه درخواست بیمه گذار به کم کردن مبلغ حق بیمه باشد سرمایه بیمه نیز به تناسب کم می شود در چنین شرایطی سرمایه مخفف صورت میگیرد.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
3 پاسخ 3,313 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 489 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 12,838 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,414 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,148 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,363 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,280 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,938 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 470 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,067 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,064 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 520 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,804 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...