باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,388 بازدید
در بیمه بیکاری توسط (100 امتیاز)
با عرض سلام

من حدود 6 ماه در یک مغازه به عنوان شاگرد کار می کردم و بیمه من را پرداخت می کرد. قبلا هم 6 ماه سابقه پرداخت بیمه را دارم که کلا یک سال سابقه پرداخت بیمه دارم.

حالا صاحب می گوید به دلیل نبود بازار مجبورم تو را اخراج کنم. اگر من را اخراج کند و درخواست بیمه بیکاری کنم آیا به من تعلق می گیرد؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (44,340 امتیاز)
با سلام

برابر تبصره الف ماده 6 قانون بیمه بیکاری؛ بیمه شده بایستی قبل از بیکار شدن حداقل (6) ماه سابقه پرداخت بیمه را داشته باشد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (2,660 امتیاز)
با سلام ؛ رویه ای که در ادارت کار برقرار می باشد این است که کارگر می بایست در آخرین کارگاه سابقه یکسال بیمه پردازی داشته باشد تا بتواند از بیمه بیکاری استفاده نماید ، اما آنچه متن صریح قانون بیمه بیکاری می باشد مطابق با تبصره الف ماده 6 داشتن حداقل 6 ماه سابقه بیمه را الزامی می داند. بنابراین توصیه می کنم با طرح موضوع در واحد بیمه بیکاری در اداره کار پیگیر موضوع باشد و در صورت عدم موافقت واحد بیمه بیکاری ، با هماهنگی کارفرما اقدام به شکایت نمائید. بهتر است در صورت عدم موافقت واحد بیمه بیکاری و تصمیم به شکایت حتما از نظرات یک کارشناس برای طرح شکایت در اداره کار استفاده نمائید تا دچار مشکل نشوید.
سربلند باشید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...