باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,183 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)
با سلام و احترام

بنده و تعدادی دیگر از همکارانم برای مدت بیش از 6 سال در یک شرکت خصوصی فعالیت داشته ایم، در این شرکت دو نوع قرارداد داشته ایم، یکی بر مبنای حقوق اعلامی به بیمه که هر سه ماه تمدید می شد و قرار داد دیگر که مبلغ حقوق وزارت کار به عنوان حقوق پایه و رقمی به عنوان پاداش که تفاوت حقوق توافقی و بیمه ای بوده است. البته هیچ نسخه قراردادی به ما داده نشده است ولی بیمه کامل رد شده است.

به عنوان مثال حقوق توافقی 2 میلیون تومان بوده و حقوق اعلامی به بیمه 1 میلیون تومان، یک قرارداد با حقوق 1 میلیون تومان امضا گرفته شده است و قرارداد دیگر با 1 میلیون تومان حقوق و 1 میلیون تومان پاداش امضا گرفته شده است.

حقوق ما از برج 2 پرداخت نشده است و در برج 7 شرکت را ترک کرده ایم. با توجه به توانایی کارفرما در پرداخت حقوق و سنوات و عدم تمایل ایشان به این کار قصد شکایت داریم.

بخش حقوق که مطابق با بیمه است از طریق حساب شرکت با عنوان واریز حقوق واریز شده و بخش دیگر از حساب شخصی مدیر عامل که سهامدار شرکت است، در برخی از واریزی ها از حساب شخصی مدیر شرکت عنوان واریز حقوق درج شده است.

آیا شکایت گروهی همکاران امکان پذیر است و این کار نقطه مثبتی دارد؟

برای اثبات حقوق اصلی چه مدارکی لازم است؟ مواردی چون شهادت همکاران قبلی مورد ثمر خواهد بود؟

لطفا اگر راهنمایی دیگری را لازم میدانید بفرمایید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (24,500 امتیاز)
با سلام ، به استناد ماده ۸۷ایین دادرسی کار اثبات بیش از حداقل حقوق قانون کار برعهده کارگر می باشد که شما می بایست با ارایه دلایل ومدارک مثبته هیات رسیدگی کننده را متقاعد نماید که حقوق دریافتی شما بیش از حداقل بوده است تا مزایای پایان کار وسایر مطالبات شما برمبنای حقوق واقعی شما محاسبه وکارفرما ملزم به پرداخت گردد .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...