باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
638 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (260 امتیاز)
سلام

شخصی به مدت ۷ ماه در یک شرکت مشاور عمرانی کار میکرد. با مزد قرارداد ۲/۷۰۰/۰۰ و با اضافه کاری ماهی ۳/۵۰۰/۰۰۰ دریافت داشت که در لیست بیمه ۳/۵۰۰/۰۰۰ ثبت میشد. منتهی حقوق ۷ ماه رو کامل ندادن و علی الحساب ۶ تومن دریافت کرد. که منجر به شکایت از کارفرما و نهایت رای اداره کار صادر شد که به شرح ذیل است :

درضمن پرینت بانکی جهت دریافت علی الحساب ۶ میلیون تومن با مهر به اداره کار داده شد.

خلاصه : با احراز سابقه کار از تاریخ ۹۶/۰۶/۰۱ لغایت ۹۶/۱۲/۲۹ با دستمزد ماهیانه ۲/۵۵۰/۰۰۰ تومان به اتفاق آرا ، کارفرما مکلف به پرداخت مجموع ۲۱/۶۷۵/۰۰۰ تومن در وجه خواهان می نماید.

مبلغ ۱۷/۹۳۰/۰۰۰ بابت مابه التفاوت حقوق معوقه به استناد ماده ۳۷

مبلغ ۱/۶۲۷/۵۰۰ بابت عیدی و پاداش سال ۹۶

مبلغ ۶۳۰/۰۰۰ بابت مرخصی طبق ماده ۶۶ و ۷۱

۱/۴۸۷/۰۰۰ بابت سنوات تبصره ماده ۱۵۸

این رای هئات به دلیل عدم اعتراض کارفرما ثبت شد و شخص رفته مهر ( دادنامه صادره قطعی و لازم الاجرا است ) از اداره کار و سپس از اداره کار ، نامه اجرای احکام برای مجتمع قضایی گرفته.

امروز از شرکت به شخص زنگ زدن که بیا تعامل کنیم و چک بدیم و میره منتهی کارفرما میگه این رای واسه من نیومده وگرنه من اعتراض میزدم ، و گفت اصلا طبق قانون ما به زیر یکسال سنوات و مرخصی نمیدیم ولی بعد کلنجار رفتن گفت ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومن چک میدم  امرور برای برج ۱۰ و مابقی رو برج ۱۰ چکش رو آماده میکنم برای برج ۹۸/۰۲ . ولی گفت بنویس که کل چک رو گرفتم و تسویه حساب انجام شد. شخص پرسید چرا دوتا خب یهویی همه رو بده کارفرما گفت که باید به بقیه همکاران هم چک بدهد و این تعامل است. کارگر چک دریافت میکنه و امضا و اثر انگشت میزنه منتهی دو ساعت بعد بهش میگن کل دریافتیت همینه و ما به رای اداره کار کاری نداریم و اعتراض هم میزنیم به اداره کار که چرا مبلغ ۱۸ تومن رو ۲۱/۶۷۵ نوشته و به ما ابلاغ هم نکرده.

سوال من اینه مگه میشه اداره کار رای هئات رو به کارفرما ابلاغ نکند و بعد ۲۵ روز چون کارفرما اعتراض نکرده مهر قطعی و لازم الاجرا  رو در برگه دادنامه هئات تشخیص بزنه و نامه اجرای احکام به دستگاه قضایی بده و کارفرما اعلام بی اطلایی کنه؟

و اینکه حالا که تا این مرحله پیش رفته و اجرای حکم گرفته برای دستگاه قضایی ، کارفرما بگه من به اداره کار اعتراض میزنم ؟

بعد ۱۸ تومن بده و تسویه حساب بگیره بعد بزنه زیرش؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (24,500 امتیاز)

با سلام
با توجه به اینکه حکم شما قطعی شده وبه درخواست شما به واحد اجراییات دادگستری فرستاده شده از نظر شکلی رعایت شده وبه کارفرما ابلاغ شده است وپیشنهاد می گردد از طریق واحد اجراییات دادگستری پیگری نماید تا کارفرما را مکلف به اجرای حکم نماید


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 4,709 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...