باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,571 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
با سلام مجدد

در رای صادره و قطعی شده دادگاه و ابلاغ شده به بیمه ایران علاوه بر دیه فوت کامل،دیات غیر مسری دیگری لحاظ شده است که مستند به نامه پزشکی قانونی بود.

بیمه پس از امتناع از پرداخت مازاد آن،به استناد ماده ۵۰ بیمه ثالث به  رای قاضی اعتراض ثالث نمود و قاضی پرونده اعتراض را وارد ندانست و شرکت بیمه را ملزم به اجرای رای نمود و عنوان کرد که در پرونده های کیفری اعتراض ثالث پذیرفته نیست.

حال پس از گذشت ۳ ماه از قطعیت رای بیمه مجددا اعتراض به رای دارد و عنوان میکند به علت ثبت نشدن اعتراض در دادگاه.موضوع را به ریاست دادگستری استان ارجاع خواهد داد.

خواهش میکنم راهنمایی فرمائید با توجه به روزهای پایانی سال چه اقدامی من انجام دهم؟

(  پدرم در یک تصادف فوت شده است و شخص مقابل مقصر شناخته شده)

با تشکر
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (460 امتیاز)
با سلام پرونده ای در این خصوص داشتم نظر پزشکی قانونی ملاک است که ایا جراحات مسری بوده یا خیر اگر نظر بر ان بوده که جراحات غیر مسری میباشد بیمه راه به جایی نخواهد برد و النهایه محکوم به پرداخت هست

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (6,420 امتیاز)
با سلام دیات غیر مسری همانطوریکه از نامش مشخص است مربوط به آ« بخش از صدمات است که در فوت یا دیه بزرگتر سرایت و تاثیر نداشته و میبایست به صورت جداگانه لحاظ گردد ( ماده 539 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 )

اما آنچه در این میان میتواند دلیلی برای بیمه گر در اعتراض به رای صادره باشد اینکه متوفی سر صحنه حادثه فوت نموده باشد و در نظریه پزشکی قانونی و متعاقب آن رای دادگاه دیات غیر مسری مازاد بر دیه فوت اختصاص داده شده باشد.

موضوع دیگر اینکه اعتراض یا ورود ثالث شرکت بیمه گر وفق ماده 50 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب 1395 ، مانع از اجرای حکم نیست و شرکت بیمه گر میبایست به حکم مرجع قضایی عمل نماید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...