باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,981 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
در صورتیکه کارفرما دستمزد را از طریق حساب شخص ثالثی که سمتی در شرکت ندارد به حساب کارمند واریز کند و بیمه هم رد نشود، آیا راهی برای اثبات رابطه کاری باقی می ماند؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (38,610 امتیاز)
با سلام

در صورت نیاز بایستی شکایت کنید و درخواست بازرسی از محل را ارائه کنید. در صورت احراز رابطه کاری شما سایر مطالبات قابل پیگیری می باشد..

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (2,300 امتیاز)

نص صریح تعریف کارگر و کارفرما رابطه کارگری و کارفرمایی را در دور کن خلاصه می کند:

  1.  تابعیت دستوری کارگر از کارفرما (کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد ، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می کند)
  2. تابعیت مزدی کارگر از کارفرما (کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می کند) برای این که یک رابطه کارگری و کارفرمایی ایجاد شود

 باید هر دو تابعیت فوق به عنوان ارکان رابطه کاری تحقق یابدو عدم وجود یا نقص درهر یک از ارکان فوق مانع از ایجاد و شکل گیری رابطه کارگری و کارفرمایی می شود توجه به این نکته ضروری است که تابعیت دستوری و تابعیت مزدی اموری متفاوت از دستور و مزد و فراتر از آنها می باشد. 

در تمییز رابطه کاری  افراد بسیاری هستند که به درخواست و دستور شخص دیگر کاری انجام داده و بابت آن نیز مزد دریافت می کنند اما به جهت فقدان یا نقص در تابعیت دستوری یا تابعیت مزدی عنوان کارگر برآنها اطالق نمی شود


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
2 پاسخ 951 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,678 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 4,893 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,983 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...