باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,908 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (120 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
آیا سایت های اینترنتی که خدمات آنها مبنی بر برقراری ارتباط بین فروشنده و خریدار هست به گونه ای که دریافت پول (کالا+خدمت) بصورت الکترونیکی و یا هنگام تحویل کالا به مشتری بصورت حضوری، توسط صاحب سایت انجام شود و پس از دریافت پول، با صاحب کالا تسویه حساب مینماید ، برای درآمد حاصل از خدمات خود بایستی مالیات بر ارزش افزوده بدهند؟

و بطور کل چه مالیاتهایی باید توسط صاحب سایت پرداخت شود و آیا فعالیت بصورت حقیقی توصیه می شود یا حقوقی؟
3 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
مالیات وعوارض ارزش افزوده بدون ثبت نام ورسمیت شناخته شدن وصدورگواهینامه قابل دریافت وپرداخت نیست ومالیات عملکرد مشمول کارشمامیشود بهتر است ثبت نام در سایت دارایی انجام دهید

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (30,180 امتیاز)

در تکمیل نکته ای که مشاور ارجمند آقای رهنما گفتن، توجه داشته باشید که فقط کالاها و خدمات موضوع ماده 12 قانون مالیات ارزش افزوده معاف از این مالیات هستند. قانون مالیات بر ارزش افزوده

البته همونطور که آقای رهنما گفتن وقتی اشخاص حقیقی در سامانه ارزش افزوده ثبت نام نکرده اند، نباید مالیات دولت رو به این اشخاص داد.

شما باید فرآیند های انتقال پول تون (Cash Flow) رو شناسایی کنید. بعد در هر مرحله که شما پولی دریافت می کنید، ارزش افزوده اش رو هم از خریدار دریافت کنید و در صورتیکه طرف مقابل (فروشنده ای که بر روی پلتفرم شماست) در سامانه ارزش افزوده ثبت نام کرده است، از فروشنده فاکتور رسمی بگیرید و ارزش افزوده ای که از خریدار در پلتفرم گرفتید رو در قبال فاکتور رسمی در اختیار فروشنده ثبت نام کرده در سامانه ارزش افزوده قرار بدید. 

در صورتی هم که فروشنده ای که شما پلتفرم وی هستید در سامانه ثبت نام نکرده شما خودتون باید پول ارزش افزوده که از خریدار گرفتید رو طی اظهارنامه فصلی ارزش افزوده به حساب دولت واریز کنید. 

در مورد مالیات بر عملکرد که سالیانه باید اظهارنامه رد بشه، به طور کلی پیشنهاد می کنم در اوایل کار که هنوز فرآیندهاتون شکل نگرفته به صورت حقیقی کار کنید ولی در صورتی که کارتون گرفت و مدل کسب و کارتون پایدار شد، در اسرع وقت حقوقی بشید. دلیل اش هم در پاسخ زیر اومده:

از منظر مالیات ، انفرادی ( حقیقی ) بهتر است کار کنیم یا شرکتی ( حقوقی ) ؟


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (30,180 امتیاز)

در این مورد مطلب جامعی نوشتم که می تونید از طریق لینک زیر مطالعه کنید

همه چیز در مورد بیمه و معافیت مالیات سایت های فروشگاه اینترنتی و کسب و کارهای پلتفرمی


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,196 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...