باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,910 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (30,180 امتیاز)

سلام


فرم پرداخت های کارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود موضوع تبصره ماده 86 قانون مالیات مستقیم رو برای دانلود می خواستم. با تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,180 امتیاز)

کارفرمایان در موقع پرداخت یا تخصیص به اشخاص حقيقي غير از كاركنان خود موظفند مالیات متعلقه را کسر و ظرف مدت تعیین‎ شده در ماده (86) این قانون با اعلام مشخصات دریافت‎کنندگان مطابق فرم نمونه اعلام‎ شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند؛ و در صورت تخلف، مسؤول پرداخت مالیات و جریمه‎هاي متعلق خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، مطابق ماده (86) قانون مالیات‎های مستقیم (با آخرین اصلاحات مصوب 31 تیر 1394)، پرداخت کنندگان حقوق هنگام هر پرداخت یا تخصیص آن مکلف اند مالیات متعلق را طبق مقررات ماده (85) این قانون محاسبه و کسر و تا پایان ماه بعد ضمن تسلیم فهرستی متضمن نام و نشانی دریافت کنندگان حقوق و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل پرداخت و در ماه‎هاي بعد فقط تغییرات را صورت دهند.

مطابق تبصره ماده فوق، پرداخت‎هایی که کارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود که مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه نمی‎باشند، باعنوان حق‎المشاوره، حق حضور در جلسات، حق‎التدریس، حق‎التحقیق و حق پژوهش پرداخت می‎کنند، بدون رعایت معافیت موضوع ماده (84) این قانون مشمول مالیات مقطوع به نرخ ده درصد (10%) می‎باشد.

مطابق مفاد این تبصره، کارفرمایان موظفند در موقع پرداخت یا تخصیص، مالیات متعلقه را کسر و ظرف مدت تعیین‎ شده در ماده (86) این قانون با اعلام مشخصات دریافت‎کنندگان مطابق فرم نمونه اعلام‎شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور به اداره امورمالیاتی پرداخت کنند و در صورت تخلف، مسؤول پرداخت مالیات و جریمه‎هاي متعلق خواهند بود.

برای دانلود فرم پرداخت‎هاي كارفرمايان به اشخاص حقيقي غير از كاركنان خود با عنوان حق‎المشاوره، حق حضور در جلسات، حق‎التدريس، حق‎التحقيق و حق پژوهش (موضوع تبصره ماده 86 قانون مالیات‎های مستقیم) بر روی لینک زیر کلیک کنید

دانلود فرم پرداخت تبصره ماده 86 


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...