باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
16,401 بازدید
در قرارداد خرید و فروش ملک توسط (110 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط

با سلام و خسته نباشید، میخاستم سوال کنم در پرونده ارث و میراث در حالتی که وراث در یک ملک غیرقابل افراز سهم داشته و بعلت عدم کنار آمدن با یکدیگر کار به مزایده بکشد،

  1. به چه میزان هزینه اجرا داریم؟ آیا نیم عشر تعلق میگیرد؟
  2. اگر در مزایده ملک به قیمت 250 میلیون فروش رود غیر از هزینه های آگهی مزایده چه هزینه های دیگری خواهیم داشت؟
  3. از یکی از افراد واحد مزایده سوال کردم دوستان گفتند در پرونده های وراثتی نیم عشر نداریم. آیا این موضوع صحت دارد؟ بنده خدا گفت غیر از هزینه آگهی و کارشناس نهایتا دویست تا سیصدهزارتومن هزینه دارید.
  4. با توجه به اینکه در اینگونه پرونده ها  دستور فروش صادر میشه (نه حکم که محکوم و محکوم علیه داشته باشه) دستور فروش ملك غير قابل افراز فاقد اعتبار قضيه محكوم بها است . ادارهحقوقي دادگستري درهمين زمينه در نظريه شماره 1322/7 –4/5/62 بيان داشته است: «مطابق ماده 4 قانون افراز و فروش املاك مشاع مصوب سال 57 و ماده 9 آيين نامهاجرايي آن ملكي كه به موجب تصميم قطعي دادگاه غير قابل افراز تشخيص شود؛ به تقاضايهريك از شركاء بدستور دادگاه فروخته ميشود وبنابراين در مورد فروش دادگاه حكم صادرنمي كند بلكه دستور فروش ميدهد و اين دستور فاقد اعتبار قضيه محكوم بهاست .  
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
سلام

1. تقاضای صدور دستور فروش مال مشاعی یک خواسته غیر مالی است و نباید تقویم شود. و طبق ماده 159 نهایتا پنج هزارریال هزینه اجرایی خواهد داشت.

2. هزینه دیگری نخواهید داشت.

3. بله هزینه نیم عشر مربوط به احکام صادره از دادگاهها است. در پرونده حاضر دستور فروش صادر می شود و به بیانی اساسا به صدور اجراییه نیز نیازی نیست

4. در خصوص بند چهارم سوال مشخص نیست. بله دستور صادره از دادگاه توسط با توجه به اینکه موضوع آن اجرا خواهد شد دیگر محملی برای طرح  تقاضایی مجددی مبنی بر فروش مال مشاعی نخواهد داشت.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 15,646 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 11,957 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 677 بازدید
سوال شده شهریور 4, 2017 در قرارداد خرید و فروش ملک توسط بدون نام
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...