باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,761 بازدید
در جعل توسط (120 امتیاز)
با سلام.
من یک قرارداد آپارتمان غیر رسمی دارم. فرد طرف معامله (اقای الف) از تحویل آپارتمان سرباز زد و بجای وجه آن یک چک از خانمی را در وجه حامل به من داد. البته با توجه به اینکه من صادر کننده چک را نمیشناختم از قبول آن امتناع کردم. لذا آقای الف جهت جلب اعتماد اینجانب بیان کرد که دو مهر از شرکتی که ادعای مالکیت آنرا داشت در ظهر چک به عنوان تضامن زده است.

در تاریخ سررسید چک، چک مذبور پاس نشد و گواهی عدم پرداخت آن صادر شد و اینجانب دادخواست مطالبه وجه از شرکت را مطرح کردم و البته بنا به دستور قاضی  اقدام به تامین خواسته از ملک (عرصه و عیان) شرکت واقع در کردم.
حال با توجه به توقیف ملک شرکت متوجه شدم که شرکت تحت مدیریت همسر آقای الف است و ایشان به پدر خود بیان کرده که مهر شرکت جعلی است. با بررسی مهر متوجه شدم که شماره ثبت مندرج در مهر ظهر چک با شماره ثبت واقعی شرکت مغایرت دارد.

لازم به توضیح است، طی سوالی که از بانک کردم، صادر کننده چک دسته چک خود را در اسفند 96 دریافت کرده است و گردش حساب قابل توجهی نسبت به مبلغ چک فوق الذکر نداشته است. همچنین شماره تماس و آدرس اعلامی به بانک نیز اشتباه است. از طرفی آقای الف ادعا کرده است که این چک را بابت بخشی از وجه فروش یک دانگ از شرکت از ایشان دریافت کرده است. در حالیکه اکنون متوجه شدم این امر تحقق نیافته و در این زمینه نیز دروغ گفته است. بنابراین بسیار محتمل است که خانم صاحب چک جهت کلاهبرداری و فرار از دین آقای زنده دل با ایشان تبانی کرده است. چراکه بدلیل عدم تمکن مالی خانم چک، با اطلاع از قوانین اعسار، آقای الف سعی بر تقسیط مطالبه اینجانب داشته است. بنابراین:

1-    آقای الف در تاریخ 07/04/97 ساعت 20:38 طی مکالمه تلفنی با اینجانب صریحاً اقرار کرده است که دو مهر از شرکت را در ظهر چک درج کرده است. لذا امکان درخواست اصالت سنجی فایل صوتی این مکالمه با آواشناسی وجود دارد؟ آیا امکان شکایت جعل و کلاهبرداری وجود دارد؟

2-    با توجه به نقش بیان شده برای خانم صادر کننده چک، مجازات نامبرده در معاونت و مباشرت در کلاهبرداری و تبانی برای عدم ایفای تعهد آقای الف قابل طرح است؟

3-    لازم به توضیح است که اینجانب بابت هزینه دادرسی مطالبه وجه چک مبلغ بیش از 174000000 ریال پرداخت کرده ام. آیا امکان درخواست این مال از آقای الف وجود دارد.

با سپاس
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (22,580 امتیاز)

درخصوص موارد اول و دوم که شایسته است مستندات مورد بررسی دقیق قرار گیرد لذا بهتر است با احدی از کارشناسان مجرب مشاوره نمائید چرا که تمام موضوعات مطروحه باید قابلیت اثبات داشته باشد لکن درخصوص بند سوم چنانچه خوانده دعوی حقوقی صحیح نباشد قطعاً دعوی مطروحه رد یا باطل می‌گردد./


با احترام
موفق باشید
یاسین، مشاور و کارشناس حقوقی
برای دریافت مشاوره حقوقی اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,488 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5,549 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 216 بازدید
سوال شده فروردین 4, 2022 در امور حقوقی قرارداد توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 6,264 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...