دریافت مشاوره تلفنی از متخصص
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
20 بازدید
قبل در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط (24,410 امتیاز)
در صورت ترک کار کارگر بدون اطلاع قبلی و وارد آمدن خسارت کارفرما به علت ترک کار وی، میتوان از کارگر ادعای خسارت کرد؟‌ یا به عبارتی خسارت ترک کار توسط کارگر را از حقوق و مزایای کارگر مثل عیدی و سنوات کسر کرد؟
1 پاسخ
0 امتیاز
قبل توسط (39,810 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

زمانی که کارگر بدون اطلاع قبلی و بدون دلیل موجه ترک کار کند و سبب وارد آمدن خسارت به کارفرما شود، کارفرما می تواند با ارائه مدارک و مستندات شکایت خود را مطرح نماید. مرجع رسیدگی به چنین شکایتی اداره کار و رفاه اجتماعی است. در این مرحله کارفرما باید در ابتدا با ارائه مدارک و قرارداد کاری رابطه کارگر و کارفرمایی را اثبات نماید.  

در مرحله بعد لازم است کارفرما ثابت کند که کارگر اقدام به ترک کار نموده است. برای این ادعا داشتن مدارک برای ساعت ورود و خروج کارگر، قرارداد کتبی، بیمه پرداخت شده کارگر و سایر مدارک لازم ضروری است. پس از آن پرونده تکمیل شده و رسیدگی به آن آغاز می شود. کارفرما باید به شکایت در هیات تشخیص اقدام کند تا کارشناسان به بررسی مدارک بپردازند.  

در این مرحله حکم لازم برای تایید و یا رد ترک کار صادر می گردد. اگر کارگر به عنوان مجرم شناخته شود و ترک کار و ایجاد خسارت توسط وی تایید شود، هیات تشخیص سعی بر ایجاد صلح و سازش میان طرفین می پردازند. در صورت عدم سازش، کارگر باید مطابق رای صادر شده به مجازات تعیین شده محکوم شود. 

 توجه داشته باشید که اگر کارگر بتواند اثبات نماید که غیبت او با هدف ترک کار نبوده است و دلیل موجه داشته باشد، شکایت کارفرما پذیرفته نخواهد بود. در این شرایط کارگر می تواند از کارفرما به دلیل نقض قانون ترک کار شکایت نماید.  


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 6,955 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 386 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 4,821 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1,762 بازدید
سوال شده خرداد 22, 2021 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط Morovati (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 4,435 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,611 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 10,209 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...