باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
6,208 بازدید
در پرداخت حق بیمه توسط (100 امتیاز)
سلام.

نیروهای ما به صورت ساعتی کار میکند. تاخیر در ورود و خروج و مرخصی باعث میشه که در هنگام محاسبه حقوق پرسنل و پرداخت حقوق به یک مشکل برسیم.

 مشکل اینه که در آخر محاسبه یک تا چند ساعت اضافه هست که به یک روز کاری نمی رسد که کارکرد نیرو تکمیل شود. این زمان اضافی کارکرد برای پرداخت حق بیمه چکار باید کرد چون پرداخت حق بیمه روزانه است.

آیا باید بیمه اون روز کامل رد بشه یا اینکه پرداخت نشه؟

ممنون میشم راهنمایی کنید.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (2,460 امتیاز)
به استناد ماده 39 قانون کار مزد و مزایای کارگرانی که به صورت پاره وقت و یا کمتر از ساعات کار قانونی کار می کنند می بایستی به نسبت کارکرد پرداخت شود .

یکی از این مزایا نیز بیمه ی ارسالی نزد سازمان تامین اجتماعی می باشد . اما از آنجایی که مبنای پرداخت حق بیمه روزانه است و امکان پرداخت حق بیمه به صورت ساعتی وجود ندارد ، لذا در زمان محاسبه ی روز کارکرد برای ارسال لیست بیمه می بایستی ، هر 7 ساعت و 20 دقیقه کارکرد فرد را به عنوان یک روز کاری لحاظ کرده و بر اساس تعداد روزهای کار بیمه ی فرد را ارسال کنیم .

اگر عدد به دست آمده روند نباشد به ناچار می بایستی آن را به طرف بالا یا پایین روند کنیم تا امکان ارسال لیست قابل قبول برای تامین اجتماعی فراهم گردد .

توضیح اینکه : به استناد ماده 62 قانون کار " روز جمعه ، روز تعطیل هفتگی کارگران با استفاده از مزد می باشد " . لذا کارگرانی که به صورت پاره وقت کار می کنند استحقاق استفاده از مزد روز جمعه بر اساس کارکرد را دارند . نحوه ی محاسبه ی آن طبق تبصره 2 ماده 62 قانون کار می باشد :" در صورتی که روزهای کار در هفته کمتر از شش روز باشد ، مزد روز تعطیل هفتگی کارگر معادل یک ششم مجموع مزد یا حقوق دریافتی وی در روزهای کار در هفته خواهد بود . " که این بدان معناست که ساعت کارکرد روز جمعه نیز می بایستی در محاسبات حقوقی کارگر لحاظ گردد و میزان آن معادل یک ششم کارکرد فرد در همان هفته می باشد که می بایستی به جمع ساعت کارکرد حضور فرد اضافه شود .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+3 امتیاز
1 پاسخ 2,328 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 7,514 بازدید
سوال شده آبان 24, 2016 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط Mnm (120 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 2,218 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 572 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,642 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,333 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...