باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,801 بازدید
در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط (100 امتیاز)
سلام
من یازده سال است در شرکتی مشغول به کار هستم . از سال 86 تا 94 عیدی و سنوات دریافت نکردم. از سال 95 به بعد و بعد از شکایت عده ای از همکاران شرکت با ما قرارداد هایی امضا کرده که هر سال با عنوان قرارداد موقت و سالانه بوده.

در این قرارداد دو بند وجود دارد که در یکی حقوق پایه کارگر هر سال لحاظ شده و در بند دیگر مبلغی به عنوان علی الحساب الحساب و سنوات عنوان شده. شفاها با من مجموع دو بند به عنوان حقوق ماهیانه طی میشد مثلا امسال گفتند حقوق دو و چهار صد.

من سال 97 را امضا نکردم اما سال 96 قرارداردی با این محتوا را امضا کردم. شرکت رسیدی برای تسویه سال 96 داد که آن را هم امضا نکردم.

آیا این محتوای قرار داد، از من امتیاز مطالبه عیدی و سنوات سالهای 86 تا 94 را صلب میکند؟ به عبارتی اون میتونه ادعا کنه روی حقوق دو سال اخیر معوقات من و داده؟ و اگر بتونه من میتونم ادعا کنم بدون هماهنگی با من که این معوقات هست از خودش این کار و کرده؟

قراردادهای ما یکساله است و آیا فقط مربوط به همون سال نمیشه؟ اگر سالهای قبل و بخواد شامل بشه نباید ذکر میکرد؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (24,500 امتیاز)
با سلام ، طبق مفاد قانون کار بخصوص ماده ۲۴ قانون کار ومصوب ۱۳۷۰،۱۲،۶مجلس شورای اسلامی کارفرما مکلف است مطالبات مربوط به حق سنوات خدمت وعیدی وپاداش کارکرد به نسبت کارکرد پرداخت نماید در صورت امتناع کارفرما از پرداخت کارگران می توانند به مراجع حل اختلاف قانون کار مراجعه وبر علیه کار فرما اقامه دعوی نمایند .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (130 امتیاز)
ضمن سلام و تقدیر و تشکر از پاسخ و راهنمایی مشاورین و متخصصین عزیز؛

با وجود راهنمایی و پاسخهای خوب و نسبتاً کامل همچنان با وجود روشن بودن موارد در برخی سوالات،جوابهایی کلی که معمولا در حد اطلاعات معمولیست مشاهده میشود.بهتر است دقت بیشتری شود.مثلا شخصی خاسته بدونه که چنانچه در اواسط کار رسیدی به تاریخ انتها یا ابتدا و انتهای همان سال را داده.! اکنون دریافت مزایا و منافع را از ابتدای شروع کار تا تاریخ ذکر شده را شامل میشود یا فقط در دریافت مزایای مربوط همان سال را نشان میدهد و برای دریافت مزایای قبلی میتواند پیگیری کند؟یا ذکر فلان تاریخ الی فلان تاریخ مشخص کننده در رای نهاییست؟ که جواب مناسب و روشن کننده ای داده نشده.

با تشکر از زحمات مدریت و فعالان مجموعه وزین و پر بار بیدبرگ
توسط (24,500 امتیاز)
باسلام ،همانگونه که استحضار دارند رسیدگی به مدارك و مستندات اقامه شده و تشخیص ارزش و تأثیر آنها در اثبات ادعا با مرجع است  و چنانچه مرجع دلایل ارائه شده را مؤثر در اثبات ادعا نداند با استدلال از ترتیب اثر دادن به آنها خودداری خواهد كرد ضمنا با ستناد رأی وحدت رویه دیوان عدالت اداری:‌ ارائه برگ تسویه حساب کارفرما با کارگر بدون سند پرداخت کافی نیست با عنایت به جهات فوق الذکر وعدم رویت  ادعا کارگر ومستندات کارفرما  نمی توان نظر قطعی داد به هر حال  کارفرما می بایست مستندات پرداخت حقوق ومزایا ارایه نماید در غیر اینصورت ودرثورت اثبات ادعا مکلف به پرداخت مطالبات کارگر می باشد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,041 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,093 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,162 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 381 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...