باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
5,716 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (390 امتیاز)
آیا برای اخذهزینه های پزشکی از بیمه گر باید شکایت یا پرونده ای جدا تشکیل دادیا در کنار پرونده اخذ دیه میتوان نامه پرداخت هزینه ها را از شعبه برای بیمه گر گرفت و پیگیری پرداخت آن را نمود ؟

۲- اگر و اگر موفق به گرفتن مبلغی از بیمه گر شدیم ،آیا در مبلغ دیه تاثیر گذار است و آن مبلغ را از دیه کسر میکنند ؟
توسط (390 امتیاز)
هموطنان دلسوز لطفا تجربیات واطلاعات خود درخصوص هزینه های درمانی این تصادفات را منعکس کنید چون مشکل جمعیت انبوهی از مردم بی گناه است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)
باسلام ..... مطابق بند الف ماده یک قانون بیمه شخص ثالث هزینه معالجه با رعایت ماده 35 این قانون مشمول موضوع این بیمه است. در ماده 35 نیز هزینه های معالجه اشخاص ثالث و راننده مسبب حادثه در صورتیکه مشمول قانون دیگری نباشد، با لحاظ ماده 30 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) حسب مورد بعهده بیمه گر مربوط و صندوق است.

ماده 30 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) نیز بشرح میباشد:

ماده30ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است اقدامات لازم برای درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی در همه واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و همچنین در مسیر اعزام به مراکز تخصصی و مراجعات ضروری بعدی را به عمل آورد. برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به این مصدومان، معادل دهدرصد(10%) از حق بیمه پرداختی شخص ثالث، سرنشین و مازاد بهطور مستقیم طی قبض جداگانه به حساب درآمدهای اختصاصی نزد خزانهداری کلکشور در چهارچوب اعتبارات مصوب بودجه سنواتی به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز می شود. توزیع این منابع بین دانشگاههای علوم پزشکی توسط وزارتخانه مذکور با تأیید سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور براساس عملکرد واحدهای یادشده بر مبنای تعرفههای مصوب هر سه ماه یکبار صورت میگیرد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است هزینهکرد اعتبارات مذکور را هر شش ماه یکبار به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارش کند. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مسؤول حسن اجرای این ماده است.

نتیجه اینکه متاسفانه با توجه به این مفاد قانونی شما فقط میتوانید میزان دیه را طبق رای دادگاه از شرکت بیمه دریافت کنید و هزینه های معالجه نیز می بایست طبق ماده 30 توسط وزارت بهداشت و درمان پوشش داده میشده که عملاً این امر برای هیچ مصدومی تا پایان معالجات انجام نگرفته و هزینه های گزافی را به آنها تحمیل میکند.

البته در برخی موارد دیده شده است که اشخاص زیاندیده با طرح شکایت حقوقی علیه شرکتهای بیمه گر توانسته اند نسبت به محکومیت آنها اقدام و هزینه های مربوطه را اخذ نمایند.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,294 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...