باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,065 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
ویرایش شده توسط
باسلام وخسته نباشید

عرض معذرت بابت مزاحمتهای همیشگی بنده

پدربنده عابرپیاده بودنکه چندموتور سیکلت درخیابان باهم کورس گذاشته بودن وپدرم که در کنار خیابان ایستاده بودن یکی از موتور سوارها به پدر بنده میزنه ومنجر به فوت پدر بنده میشه متأسفانه !

دیگراینکه راهنمایی ورانندگی چه موقع سرصحنه میرسند ودرسرصحنه چه اتفاقاتی افتاده بوده مادرجریان نیستیم اما تا هیئت هفت نفره کارشناسان تصادفات راهنمایی ورانندگی پیش رفت همگی آنها درنظراتشان اصل تصادف میان راننده مقصروعابرپیاده(پدر بنده) را تأیید کردن اما موتورسیکلتی را که راننده گفته بودبا آن تصادف کرده است را رد کردن، این مسئله وتحقیقات قضایی پیش رفت تا روزی که دادگاهی شدیم ودادگاه رأی صادرکرد ودر حکم صادره  دقیقا این را نوشته ((بی احتیاطی از جانب آقای ...........به راکبی موتورسیکلت به شماره انتظامی ...... وپرداخت سهم دیه از جانب شرکت بیمه؛ اما مستقیم اسمی ازشرکت بیمه آورده نشده است درحکم)) بعد دادگاه به ما گفتن که این بیمه نامه مربوط به این وسیله است که در حکم مشخصاتش قید شده برید و درآن شرکت بیمه برای دریافت خسارت ودیه تشکیل پرونده بدین(بیمه نامه مربوط شرکت بیمه رازی است)

ما مراجعه کردیم کارمندان آن شرکت بیمه با دیدن مدارک وگزارشات کارشناسان گفتن مایان حکم را قبول نداریم و چراقاضی این رأی را صادر کرده درحالیکه همه کارشناسان این موتوررا رد کردن ولی دادگاه چرا باید به عنوان وسیله دخیل قبول کند وچرا دادگاه شرکت بیمه را درجلسه رسیدگی دعوت نکرده وازاین حرفها وایرادها که واقعا ما زیاندیدگان هم اصلا نسبت به این مسائل بی خبر وبه ماواقعا ربطی نداره ؛ این را عرض  کنیم همان لحظه اول راننده بیهوش شده بود وباآمبولانس اورده بودن بیمارستان؛

بعد شرکت بیمه آمد ونسبت به رأی وپرونده دادخواست اعتراض ثالث داد و همه ادعاها وایرادهای خودشان را مطرح کردن که اعتراض ثالث  شرکت بیمه رد وحکم بربی حقی آنها صادر شد

حالاهم که اعتراضشان رد شده باز میگویند که شرکت بیمه که محکوم نشده تا بخواهیم دیه را پرداخت کنیم وتعهدی نسبت به این مسئله نداریم

واقعا این گفته شرکت بیمه رازی یعنی چه ؟ ماتکلیفمان چه میشه ! دادگاه هم میگه قانوناً راننده بیمه داره و باید شرکت بیمه باید پاسخگو باشد

ممنون اگر راهنماییمان کنید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)

سلام 

جواب سوال شما در موارد زیر خلاصه می شود:
1- شرکت بیمه حق دارد که در مهلت قانونی ذکر شده در رای دادگاه، اعتراض خود را ثبت کند و رسیدگی پرونده به دادگاه تجدید نظر می رود.
اما اگر اعتراض رسمی نکند و مهلت قانونی سپری شود، رای قطعی و لازم الاجراست.

۲. قرار نیست که قاضی به نظر کارشناسان به طور ۱00٪ عمل کند. جایگاه کارشناس رسمی دادگستری در امر قضا، صرفا جایگاه یک مشاور و دستیار است و نه چیز دیگر.

۳. در فن قضاوت، مبحثی وجود دارد به نام ((علم قاضی)) که می تواند بر خلاف تمامی دلایل و شواهد حکم کند. عین این مورد در علوم مهندسی به آن ((دید مهندسی)) می گویند. 

4. ممکن است در واقعیت، موتورسیکلت بیمه نداشته و موتور ضارب را با وسیله دیگری جابجا کردند. اما این مورد باید به اثبات قاضی برسد وگرنه بلا اثر است.

5. اگر شرکت بیمه از رای قاضی استنکاف کند، هزینه گزافی برای آن مدیر و شرکت خواهد داشت. این موضوع را دوستان حقوقدان باید تشریح کنند که استنکاف از رای قاضی جه عواقبی دارد.

6. اگر مهلت اعتراض به رای صادره گذشته و رای قطعیت پیدا کرده است، از قاضی اجرای احکام بخواهید که دستور شناسایی حساب های بانکی بیمه رازی (حتما در بانک آینده و بانک ملت حساب دارد.) را صادر نماید و دستور توقیف و برداشت از حساب را صادر نماید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
من واقعا از شما ممنونم

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...