باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,746 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
با عرض سلام

بنده در تصادفی که داشتم خودرو به تنهایی واژگون شد و به هیچ شخص یا وسیله ای برخورد نداشتم و فقط شخصا خسارت جانی و مالی دیدم.

برای دریافت دیه راننده مقصر حادثه اقدام کردم برای من ابلاغیه امده که با توجه به عدم وجود وصف کیفری پرونده به حالت حقوقی در می اید .وقرار منع تعقیب صادر شد.

با این شرایط ایا من میتونم مقدار جراحت و ارش آن را از بیمه مطالبه کنم ؟ به صورت حقوقی؟یا فقط از طریق شکایت کیفری به نتیجه میرسد؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)
باسلام .... طبق ماده ۳ قانون بیمه شخص ثالث جهت دریافت دیه و ارش راننده مقصر از بیمه گر نیازی به شکایت نبوده و شما میتوانید با ارائه مدارک: گواهینامه متناسب. کروکی وگزارش مقام انتظامی. مدارک بیمارستانی. نظریه پزشکی قانونی تقاضای ایفا تعهدات بیمه گر را نمایید.

اگر بیمه گر تمکین نکند ابتدا با اظهارنامه قضابی و نهایتاً میتوانید طرح شکایت حقوقی داشته باشید علیه بیمه گر.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده مرداد 13, 2018 در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز) آیا مبلغ دیه طبق درصد پزشک قانونی به صورت کامل توسط بیمه پرداخت میشود ؟
0 امتیاز
توسط (1,220 امتیاز)
با سلام

قانون قبلی که مربوط به فوت و نقص عضو مربوط به راننده مقصر بود مرد تمام!!!!از خرداد ۹۵ به بعد دیه کامل رو باید بیمه پرداخت کنه

من خودم تیر ۹۶ تصادف کردم بیمه نامه من در مرداد ۹۵ تمدی د شده بود تمام دیه رو کامل گرفتم و بعد هزینه هایی هم که برای خودم خرج کردم فاکتور گرفتم و به دادگاه ارائه دادم و دیه و کلیه هزینه هایی که خرج کرده بودم بیمه رو موظف کرد پرداخت کنه که این کار رو نکرد بعد از طریق اجرا احکام پیگیری کردم حساب بیمه را مسدود کردم و پول دیه و هزینه ها رو دادگاه از حساب بیمه برداشت و به حساب من ریخت

از حقتون نگذرید شما برید از بیمه شکایت کنید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...