باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,072 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
سلام راننده خودروی مقصر حادثه در دم فوت کرده و ما حداکثر تا یک ماه تمام مدارک مورد نیاز را به بیمه تحویل دادیم حادثه در سال ۹۶ بوده اما تا امسال رای دادگاه صادر نشده و پرونده در نوبت برای صدور حکم هست شرکت بیمه هم اعلام کرده که بدون رای دادگاه خسارت را پردخت نمیکنه. میخواستم بپرسم بعد از صدور رای دیه باید به نرخ روز پرداخت بشه یا همون سقف تعهد بیمه نامه پرداخت میشه؟ بیمه میگه ما فقط سقف تعهد پرداخت میکنیم و این تاخییر از سمت دادگاه بوجود امده نه ما پس بصورت نرخ روز پرداخت نمیکنیم
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)

با سلام .... بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۳ قانون بیمه شخص ثالث دیه فوت راننده مسبب حادثه با ارائه مدارک مربوطه شامل کروکی.-گزارش انتظامی- گواهینامه متناسب - پرونده بیمارستانی- گزارش معاینه جسدتوسط پزشکی قانونی- گواهی فوت و گواهی انحصار وراثت - لذا ضرورتی  برای صدور رای دادگاه درخصوص دیه راننده مسبب حادثه وجود ندارد و شرکت بیمه مکلف بپرداخت تا ۲۰ روز پس از تکمیل پرونده میباشد.

تنها سند قضایی مورد نیاز بیمه میتواند فقط قرار منع تعقیب راننده مقصر به جهت فوتش میباشد.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
تمام این مدارکی که ذکر کردین به بیمه تحویل داده شده بجز قرار منع تعقیب حالا بعد از گذشت یک سال بیمه باید دیه را به نرخ روز حساب کنه یا نه؟
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
درود بر شما

عرض تسلیت و تعزیت بنده رو پذیرا باشید

در تکمیل فرمایشات همکار عزیزم عرض میکنم :

همونطور که ایشون فرمودند مطالبه دیه راننده مسبب حادثه چون از شمول جرائم خارجه بنابراین در دادگاه کیفری نه رسیدگی میشه و حکم صادر میشه . بطوریکه بیمه مرکزی در آیین نامه اجرایی ماده ۳ قانون بیمه ثالث ۹۵ در تبصره ۲ ماده ۱۰ پزشکی قانونی رو مکلف میکنه که  صدمات و اسیبهای راننده مسبب حادثه رو به بیمهگر اعلام کنه و همینطور دد تبصره ۳ برای راهنمایی و رانندگی تعیین تکلیف میکنه .

در ماده ۱۱ و تبصره ۱ اون از آیین نامه اخیرالذکر بیمه گر مکلف شده ۲۰ روز پس از تاریخ تکمیل مدارک خسارت رو پرداخت کنه و الا در ازای هر روز تاخیر نیم در هزار دیه رو جریمه پرداخت کنه . این جریمه علاوه بر دیه یوم الادایی هست که بیمه گر باید پرداخت کند . چرا که یوم الادا بودن دیه یکی از اصول پرداخت دیه است و خلاف اصول نمیتوان توافقی کرد.

امیدوارم شما برای تکمیل مدارک پرداخت خسارت رسیدی از بیمه گر که تاریخ تشکیل پرونده در اون مشخص شده باشه اخذ کرده باشید . این رسید در محاسبه جریمه موثره

اگر رسیدی اخذ نکردید طی یک سوال دیکه مطرح بفرمایید تا پاسخ و راهکارش رو بهتون ارائه کنم

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
با سلام و ممنون از توضیحات کامل شما بنده تمام مدارک لازمه مثل گذارش معاینه جسد برگه پزش قانونی گواهی فوت و تمام مدارکی که بیمه خواسته بود به بیمه تحویل دادم و الان ۹ ماه از تکمیل مدارک میگذره. موقع تحویل مدارک از بیمه درخواست رسید کردم اما متصدی بیمه از دادن رسید امتناع کرد و با اسرار من اعلام کرد که همون شماره پرونده که از طریق پیامک به شما ارسال میشه یک نوع استناد به تحویل مدارک هست . با تمام اسراری که داشتم رسیدی ارایه ندادن. ممنون میشم اگهراهکاری ارایه بدید.
توسط (51,790 امتیاز)
دورود دوباره

انجام وظیفه میکنیم قربان

شما میتونید با ارسال اظهارنامه بطور رسمی درخواست ایفای تعهدات قانونی و قراردادی و مطالبه دیه بفرمایید

برای ارائه پاسخ به بیمه گر مهلت ۱۰ روزه بدید و در اظهارنامه هم ذکر کنید که مراجعات مکرر داشتید و با توجه به تکلیف قانونی نسبت به پرداخت دیه بدون رای دادگاه از پرداخت امتناع کرده .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,134 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...