باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,695 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
دقیقا در بیمه من ذکر شده سقف پرداخت دیه برای راننده مسبب حادثه ولی چون دیه من مربوط به جراحت و ارش آن میشود با استناد به بندی که زیر بیمه نامه ذکر شده مبنی بر پرداخت دیه فوت و نقص عضو ، بیمه از پرداخت دیه اینجانب امتناع می‌کنه. مشاور حقوقی هم گفته بخاطر همون بند فوتی و نقص عضو شکایت شما برای پرداخت دیه جراحت و ارش به جائی نمی‌رسه همانطور که در پرونده دیگر هم قاضی به این بند استناد کرده.
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
سلام

در تعریف خسارت بدنی در ماده یک قانون شخص ثالث بیان شده که منظور از خسارت بدنی چیست. دقیقا عنوان شده هرگونه دیه ویا ارش، پس بیان شرکت بیمه گر نا مربوط و غیر مستند است.

اگر از بیمه گر شکایت کنید، بر اساس رای پزشکی قانونی و حکم دادگاه، ملزم به پرداخت خسارت خواهد شد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده بهمن 27, 2019 در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز) آیا راننده مقصر تصادف با شکایت به دیوان عدالت اداری می تواند دیه دریافت کند ؟
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)

باسلام 

تاریخ بیمه نامه شما چه تاریخیه؟ 

این قانون ثالث جدید  از تاریخ خرداد ۹۵ در تمام کشور و برای تمام ارگانها لازم الاجراهستند . ماده ۱۱ همین قانون  عنوان میکنه : 

درج هرگونه شرط در بیمه نامه که مزایای کمتر برای زیاندیده یا بیمه گزار از مندرجات این قانون مقرر گردد یا تعهدات بیمع گر را به هر نحوی معلق گرداند باطل و بلا اثر است . باطل بودن شرط باعث ابطال بیمه‌نامه نیست و بیمه گر طبق مندرجات این قانون به تعهدات خود عمل میکند . همچنین اخذ رضایت نامه از زیاندیده مبنی برتوافق بر مبلغ کمتر از تعهدات این قانون ممنوع است. 

ینی هر مطلبی که غیراز مفاد این قانون در بیمه نامه نوشته شده باشه در زمان حاکمیت این قانون باطل است. 

ودر ماده ۶۴ به صراحت میگه قوانین قبل به محض لازمالاجراشدن این قانون نسخ میشن ودر مورد ائین نامه ها هم تاوقتی ابلاغ نشدن بر ایین نامه های قدیم رسیدگی میشن ‌. الان که زمان رسیدگی پرونده شماست ایبن نامه ماده ۳ ابلاغ وواجرایی شده و در هیچ لندی از اون ننوشته برای تصادفاته ازاین تاریخ به بعد خسارت راننده مقصر رو میدن. 

اون قاضی هم هیج گناهی نداره . وقتی شما بدون اگاهی و اطلاع به محضر قاضی میرسید هیچ وقت نمیتونید علم قاضی رو در محق بودن خودتون در پرونده به حدی برسونید که چشن بسته رای رو به نفع شما صادر کنه .

درعوض نماینده بیمه با استفاده از عدم اگاهی شما به هر تکه چوب شکسته ای چنگ میزنه تا از فشار تعهدات ایجاد شده توسط این قانون فرار کنه . 

اون وکلایی هم که خدمتشون رسیدید حتما به این اندازه موشکافانه قانون بیمه رو بهش مسلط نبودند که اینجوری جواب شما رو دادن

از تمام وکلای محترم حاضر در سایت عذرخواهم 

عرضم  تمام 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
0 پاسخ 413 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...