باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
9,002 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
باسلام. بنده بدلیل هزینه های گزاف درمانی پس از حادثه رانندگی درخواست مبلغی از دیه بصورت علی الحساب(ماده ۳۴) نمودم ولی متاسفانه شرکت بیمه و راننده مقصر  هر بار به بهانه های مختلف کارم را عقب می اندازند.

لطفا راهنمایی کنید که چه کنم؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)

با سلام .... همانطوریکه اشاره کردید بر اساس ماده 34 قانون بیمه شخص ثالث بیمه گر و یا صندوق حسب مورد مکلفند بلافاصله پس از دریافت گزارش کروکی و تشکیل پرونده اولیه حداقل 50 درصد از دیه تقریبی را به زیاندیده پرداخت کرده و مابقی را پس از قطعی شدن دیه بپردازند.

این موضوع ارتباطی به مقصر ندارد شما صرفاً باید درخواست خود را بصورت کتبی به بیمه گر ارائه دهید و در صورت عدم اقدام به مقام بالاتر اعتراض خود را ارجاع دهید. یعنی اگر شعبه شهرستان است به شعبه استان و اگر استان است به اداره مرکزی شرکت بیمه در تهران و اگر درنهایت هیچکدام پاسخگویی مناسبی نداشت . تمام مکاتبات خود را بهمراه نامه ای با موضوع  شکایت از شرکت بیمه به بیمه مرکزی ارسال کنید بیمه مرکزی هم طبق ماده 57 قانون بیمه شخص ثالث باید بر اجرای این قانون نظارت کند و در صورت تخلف شرکتهای بیمه با آنها برخورد لازم را داشته باشد.

با این راهکارها (البته پله به پله ) انشاا... حتماً نتیجه خواهید گرفت.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
درود بر شما

آرزوی سلامتی برای شما دارم

متاسفانه قانون در ماده ۳۴ بطور اجمالی و مبهم زیاندیده رو مُحِّق دریافت علی الحساب دیه کرده ولی هیچ ضمانت اجرای برای اجرای صحیح این ماده درنظر نگرفته . مع الوصف شما میتونید به اداره  بازرسی بیمه مرکزی اعلام شکایت کنید یا با سامانه ۱۳۶ سازمان بازرسی کل کشور مشکلتون رو مطرح کنید . از ذکر نام کارمند متخلف هم هیچ واهمه ای نداشته باشید .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...