باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,112 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
درود فراوان

در یک تصادف که سه مجروح داره (یک نفر راننده که مقصر و مسبب حادثه بوده و یک سرنشین و نفر سوم در ماشینی که خسارت هم دیده ، بودند) نحوه پرداخت دیه توسط بیمه به مجروحین به چه صورت هست ؟ منظورم اینه که برای دریافت دیه میتوانند جدا جدا به بیمه مراجعه کند و دیه مطالبه کند یا اینکه هر سه با هم باید به بیمه بروند؟

در ضمن میزان دیه خیلی کمتر از سقف تعهد بیمه هست و مشکلی از این بابت وجود ندارد و جواب اولیه پزشکی قانونی هم صادر شده که برای جواب قطعی به دو نفر مدت یک ماه و به نفر سوم مدت سه ماه دیگه نوبت معاینه مجدد دادند.

با تمام این توضیحات الان اگر دو نفرشون بخوان  دیه یا مبلغ ۵۰ درصد علی الحساب رو دریافت کنند بیمه به این دو نفر پرداخت میکنه یا باید صبر کنند تا نفر سوم هم باشه و دیه رو مطالبه کنه؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)
با سلام ..... در خصوص دریافت دیه برای این موضوع در شرکت بیمه دو پرونده تشکیل میشود پرونده اول برای اشخاص ثالث زیاندیده (یعنی سرنشینان هر دو خودرو) و پرونده دوم نیز برای راننده مقصر حادثه ...

در خصوص پرونده اشخاص ثالث باید زیاندیدگان از راننده مقصر و بیمه گر شکایت کرده و پس از طی طول درمان و صدور رای قطعی از دادگاه بهمراه یکدیگر برای دریافت دیه به شرکت بیمه مراجعه کنند.

راننده مقصر نیز بتنهایی پس از طی طول درمان و اخذ نظریه نهایی پزشکی قانونی میتواند به شرکت بیمه مراجعه و دیه خود را دریافت کند.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...