باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
693 بازدید
در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط (100 امتیاز)
ویرایش شده توسط

با سلام

  1.  ايا براي كارفرما امكان دارد كه از محتويات تحقيقات وافراد مورد پرسش ودرواقع شهادت دهندگان واينكه چه كساني شهادت دادند اطلاع پيدا كند؟
  2. درصورتي كه شهادت دروغ باشد چطور بايد اعتراض كرد؟
  3.  ايا امكان شكايت از شهادت دهندگان دروغ وجود دارد؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,880 امتیاز)

همراه گرامی بیدبرگ 

با سلام 

ذکر موارد زیر در خصوص استشهاد در اداره کار ضروری به نظر می رسد:

1- صرف ارائه اشتهادیه چه به صورت شفاهی چه به صورت کتبی، چه به صورت رسمی (سند رسمی تنظیمی) چه به صورت عادی به منظور اثبات ادعای کارگر مبنی بر رابطه کارگری و کارفرمایی مورد پذیرش هیأت های ادارات کار قرار نمی گیرد. 

2- در واقع بهتر است بگوییم اداره کار صلاحیت استماع شهادت را ندارد. چرا؟ چون اداره کار مرجع قضایی تلقی نمی شود. ادارات کار زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند که وزارتخانه ها طبیعتا جزو بدنه دولت هستند. 

3- اخذ کپی یا رونوشت از پرونده یا مطالعه آن جزو حقوق خواهان و خوانده است و واحد بایگانی در ادارات کار متصدی این امر است. باید با اخذ فرم مربوطه نسبت به تکمیل و ثبت و اخذ دستور در اداره کار اقدام و از برگه هایی که نیاز به مطالعه آنها دارید، رونوشت تهیه نمایید. 

4- در صورتی که قصد این را دارید که از شهادت دهندگان که بر مبنای ادعای شما کذب شهادت داده اند شکایت نمایید، بهتر است بدانید جرم شهادت کذب در صورتی مستوجب مجازات است که ادای شهادت در دادگاه و نزد مقامات رسمی صورت گرفته باشد. این جرم از جمله جرائم مطلق و عمدی است. بنابراین نمی‌توان کسی را که سهواً و به اشتباه مبادرت به بیان کذبیات آن هم در قالب شهادت کرده است، مشمول این ماده بدانیم. 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 4,909 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...