باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
531 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
ما در آذر پارسال ماشینی را بصورت اقساطی و صفر خریداری کردیم که بیمه کامل داشت و متاسفانه الحاقیه تهیه نکرده بودیم  ۲۴ فروردین امسال در جاده چهار کیلومتری رویان یک افغانی جلو ماشین میپرد و متاسفانه دوروز بعد فوت میکند و افسر کارشناس علت را عدم توجه به جلو زده و با مراجعه به بیمه، بیمه سقف پوشش خود را ۲۸۰ میلیون زده ولی چون تصادف در ماه حرام بوده میزان دیه ۳۰۸ میلیون میباشد که با پرسش از بیمه  و افزایش الحاقیه بصورت اتومات روی بیمه نامه به ما گفته شد این مقدار مابه التفاوت صندوق میده و از شما بازپرداخت نمیشود ولی با تحقیق متوجه شدم که صندوق اگر مقصر شناخته شده باشد ان مقدار پرداختی را از راننده بازیافت میکند میخواستم مرا راهنمایی کنید که در صورت پرداخت این ما به التفاوت توسط صندوق آیا از ما پس گرفته میشود؟ یا با وجود قانون جدید و افزودن الحاقیه بصورت اتومات روی بیمه نامه مبلغ پرداختی به اولیا دم توسط صندوق بازیافت نمیشود ؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)

با سلام و آرزوی سلامتی- در خصوص پرسش شما باید عرض کنم که با عنایت به ماده 8 قانون جدید بیمه های شخص ثالث ، بیمه گذار در هر حال برای پوشش خسارتهای جانی بیمه نامه خود موظف به اخذ الحاقیه افزایش دیات نمیباشد. و طبق ماده 13  نیز درمواردی که  بیمه گر مبلغی مازاد بر تعهدات مندرج در بیمه نامه به زیاندیدگان پرداخت کند و این افزایش ناشی از قصور بیمه گر نباشد میتواند مبلغ مازادپرداختی را از صندوق بازیافت نماید. و هیچ تعهدی بعهده راننده مقصر نمیباشد.

ضمناً طبق بند یک تبصره یک ماده 25 همین قانون نیز صندوق نمیتواند کسری پوشش بیمه نامه ناشی از افزایش دیه سالانه را از مقصر حادثه بازیافت کند. لذا برای شما جای هیچ نگرانی از بابت افزایش دیه وجود ندارد. موفق باشید.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (6,420 امتیاز)
با سلام بر اسا ماده 13 قانون بیمه اجباری شخص ثالث افزایش سنواتی نرخ دیه در بیمه نامه شما لحاظ شده و خسارت طبق قانون میبایست به نرخ روز توسط بیمه گر تامین گردد و پس از آن شرکت بیمه گر برای پرداخت این مابالتفاوت میبایست به صندوق تامین خسارت های بدنی مراجعه نماید.

هر چند در شرایط فعلی  که سامانه موضوع ماده 55 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مهیا نیست شرکت بیمه گر و صندوق هر ییک به صورت مستقل و همزمان به تعهدات خود عمل میکنند که باز هم تاثیری در سرنوشت نهایی پرونده شما ندارد. ضمن این مبلغ افزایش سنواتی که توسطط صندوق تامین خسارت های بدنی تامین میگردد به هیچ عنوان بازیافت نمیگردد و شما در این خصوص با توجه به صراحت قانون نگرانی نداشته باشید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,684 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 339 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...