باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,142 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
سلام

من متاسفانه کپی قراردادم را ندارم، ده میلیون سفته بابت حس انجام کار و با ذکر شماره قرارداد دادم و اصل مدرک تحصیلی‌ام را گرو گرفتند و در ازای کپی قرارداد و اصل مدرک تحصیلی می‌خواهند امضا کنم که تمام حق و حقوقم را گرفتم و حق شکایت ندارم. یک قرارداد ان‌دی‌ای هم دارم.

حقوق دو ماهم را ندادند و حقوق یک ماهم را به عمد یک میلیون کم کردند (حقوقم طبق قرارداد یک میلیون و پانصد هزار تومان است). من شکایت کردم و تاریخ دادگاه وزارت کار ماه آینده تعیین شده است.

 از وقتی احضاریه آمده به‌شدت تحت فشارم گذاشته‌اند که شکایت را پس بگیرم. می‌گویند در  قرارداد و آیین‌نامه‌ای که امضا کردم نوشته شده که عیدی و سنوات «با» حقوق پرداخت می‌شود، پس عیدی و سنوات ندارم. کسری هم طبق آیین‌نامه بوده و اگر شکایت کنم، بازهم پولم را نمی‌دهند و سفته را هم اجرا می‌گذارند.

ضمنا علاوه بر بدرفتاری و گرفتن کامپیوتر  تهدیدم می‌کنند که به محلی که درحال ساخت است می‌فرستیمت. می‌گویند ما موظف نیستیم که میز و‌صندلی و کامپیوتر به شما بدهیم.

 سوالم این است اگر تا روز دادگاه من را از شرکت بیرون کنند چه کنم؟ آیا ترک کار محسوب می‌شود؟ چطور می‌توانم اثبات کنم ترک کار نکردم و حضور داشتم؟

ضمنا می‌توانم کسری و عیدی و سنواتم را بگیرم؟

سپاس‌گزارم
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,410 امتیاز)
سلام - با توجه به اظهارات شما و عدم توضیحات مکفی توصیه میگردد در جلسه تعیین شده حضور یابید و تسلیم فشارکارفرما نشوید. معمولا کارفرمایانی که ناآگاه به تعهدات خود بوده و دارای ضعف سیستم بوده از این طریق اقدام میکنند. علی ایحال با فرض ادعای مستندو قوی از سوی شما کارفرما بنظر 2 راه بیشتر نداشته باشد، 1 - یا باید اقرار کند که فاقد قراردادکار بوده اید، که در اینصورت باتوجه به رابطه کاری شما نوع استخدامی شما از نوع دائمی محسوب گردیده و کارفرما نمیتواند براحتی شمارا اخراج نماید.( البته درصورت اثبات رابطه کاری )

2 - کارفرما میپذیرد که شما دارای قراردادکار بوده اید ، در قرارداد نوع سفته ها و مبالغ آن و دیگر ضمانت های شما مرقوم شده و دیگر توانایی به اجراء گذاشتن آن را نخواهد داشت. و بعدا میتوانید آن را به دادگستری ارائه نموده و وصول نمایید .

درخصوص اخراج شما، مادامی که دارای قراردادکار میباشید اخراج غیرقانونی میباشد و کارفرما مجاز بانجان آن نخواهئد بود و برای شما درصورت اینکار رای بازگشت بکار صادرخواهد شد. که البته همه این موارد مستلزم ارائه مدارک مستند از سوی شما و تایید آن از طرف کارشناسان اداره کار است و علاوه بر آن میتوانید در روز جلسه درخواست بازرسی از محل کارخود را نمایید .

سایر مدارک و مستنداتی را دارید در روز جلسه بهمراه داشته باشید، لیست بیمه خودتان - پرینت حقوق واریز بحساب بانکی و یا هرگونه مدارکی که دال بر اثبات رابطه کاری شما با آن کارفرما باشد.

در رابطه با عیدی و سنوات نیز چنانچه با حقوق پرداخت شده باشد لازم است موضوع از طریق کارشناسان هیت مورد رسیدگی قرار گیرد و چنانچه نسبن به آن معترض هستید و دریافت نکرده اید حتما آنرا مورد مطالبه قراردهید و بهتراست حتما از یک مشاورحقوقی (روابط کار) راهنمایی گیرید.

در پایان از شما و سایر کارکنان و کارگران تقاضامند است از ارائه هرگونه اوراق و یا ضمانت نامه ( سفته - چک - شناسنامه - مدارک تحصیلی و امثال آن) به کارفرما و بدون درج و ثبت آن در قرارداد جدا خودداری بعمل آورید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
سپاس‌گزارم از پاسخ شما.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 9,515 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,521 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 6,952 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 7,265 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2,455 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2,223 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,393 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,497 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,308 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 16,103 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,393 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,497 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 7,935 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,306 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 731 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...