باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
52,998 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط (-1,060 امتیاز)
سلام

شرایط جدید بازنشستگی زنان در سال 97 چیست
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (22,580 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
سلام

در حال حاضر فقط بازنشستگی پیش از موعد با احتساب سنوات ارفاقی می باشد که در سال ۹۷ طبق بند ((ت)) ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است اما بودجه آن باید از محل اعتبارات دستگاههای مربوطه تامین گردد. با در نظر گرفتن بند(( الف)) ماده ۲۸ قانون فوق ، طی برنامه ششم توسعه همه دستگاههای اجرائی ( غیر از مدارس دولتی ) باید حداقل ۱۵‎٪ از حجم ، اندازه و ساخت خود را نسبت به وضع موجود کاهش دهند .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده شهریور 3, 2018 در بازنشستگی و مستمری توسط (100 امتیاز) شرایط و نحوه استفاده از قانون جدید سنوات ارفاقی بازنشستگی پیش از موعد زنان چگونه است ؟
0 امتیاز
توسط (328,530 امتیاز)

با سلام
شرایط بازنشستگی برای بانوان به صورت زیر است:

  • اگر 35 سال سابقه بیمه داشته باشید، بدون محدودیت سنی می توانید بازنشسته شوید.
  • اگر 42 سال سن و حداقل 20 سال سابقه کار دارید که بیمه آن پرداخت شده است، به شرط آنکه در جایی استخدام باشید و بیمه شما پرداخت شود، می توانید بازنشسته شوید.
  • اگر حداقل 45 سال سن و حداقل 30 سال سابقه بیمه داشته باشید، می توانید بازنشسته شوید.
  • اگر حداقل 55 سال سن و حداقل 10 سال سابقه بیمه داشته باشید، می توانید بازنشسته شوید.
  • اگر حداقل 55 سال سن و حداقل یک سال سابقه بیمه داشته باشید، می توانید با خرید الباقی سابقه مورد نیاز خود تا 10 سال از سازمان تامین اجتماعی، سابقه بیمه خود را به 10 سال رسانده و بازنشسته شوید.


شایان ذکر است بانوانی که دارای سابقه مشاغل سخت هستند، به ازای هر سال سابقه، 1.5 سال سابقه محاسبه می شود. همچنین شرایط خاص بازنشستگی برای افرادی که جانباز و یا معلول می باشند نیز وجود دارد.


توجه داشته باشید برای محاسبه تعداد سال سابقه بیمه تفاوتی بین پرداخت حق بیمه از طرف کارفرما با بیمه زنان خانه دار، بیمه قالیبافی، بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، هنرمندان، خبرنگاران و سایر بیمه های خویش فرما نمی باشد و کلیه سال های پرداخت حق بیمه های فوق به عنوان تعداد سال سابقه بیمه در نظر گرفته می شود. همچنین مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری، مرخصی زایمان و استعلاجی نیز به عنوان سابقه بیمه در نظر گرفته می شود.

برای بررسی بهترین شرایط برای بازنشستگی شما پیشنهاد میکنم مشاوره تلفنی با متخصص امور بازنشستگی و مستمری از بیدبرگ دریافت کنید که می تونید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید  >> ثبت درخواست مشاوره <<


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 5,867 بازدید
سوال شده فروردین 12, 2018 در خرید بیمه سربازی توسط ehsan (5,180 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,049 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...