باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
777 بازدید
در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط (230 امتیاز)
سلام

ما 5 نفر مالک هستیم که ساخت ساختمانی رو به شرکت مجری دادیم و قرارداد با پیمانکارها رو من میبندم.

 میخواستم بپرسم اگر اتفاقی برای کارگری پیش بیاد آیا فقط من مسئول شناخته میشم یا مالکان دیگه هم در این زمینه مقصر شناخته شده و درصدی برای آنها هم بریده میشه ؟

 شرکت بیمه میگه فقط من رو بعنوان بیمه گذار میشناسه. خواستم ببینم چون اون 4 نفر دیگه فقط مالک هستن و کاری انجام نمیدن و قراردادها با من بسته میشه برای اونها مشکلی پیش نمیاد ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,410 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
سلام - بصراحت ماده 2 و 3 از قانون کار که کارگر و کارفرما را معرفی و مشخص نموده است چنانچه شما مقاطعه دهنده کار به پیمانکار میباشید مسئولیت مستقیم پرسنل کارگر پیمانکاران با شما نمیباشد، علی ایحال الزامیست قراردادهای خود را به نحوی تنظیم نمایید که مسئولیت های ناشی ازقوانین کار و تامین اجتماعی و رعایت آن درچارچوب مقررات بعهده پیمانکاران قرارگیرد.

همچنین براساس آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری در ماده 9 ، مقاطعه دهنده کار مکلف است باتوجه به قوانین و ایین نامه های موجود و مفاد فی مابین بر عملکردایمنی پیمانکاران خود نظارت نماید، از طرفی طبق مفاد موجود در شرایط عمومی پیمان درصورت مشاهده عدم رعایت دستورالعملهای حفاظت فنی و بهداشت کار میتوانید دستور توقف کار پیمانکار را تا رفع ایراد صادر کنید.

در کل کارفرمای اصلی(مقاطعه دهنده)  مسئولیت مستقیمی در قبال پرسنل پیمانکارخود نداشته و صرفا نقش نظارتی را ایفاد میکند و چنانچه این نقش به درستی ایفا نگردد درصورت بروز حادثه و ایراد صدمه به کارگر ونظر کارشناسان اداره کار ممکن است بخشی از خسارات گریبان گیرشما گردد.

کارفرمای اصلی یا مقاطعه دهنده همان است که دارای مهر و امضاء قانونی است ، البته طبق تعریف ماده 3 قانون کار مدیران و مسئولانی که بطورعموم عهده دار اداره کارگاه هستند نیزنماینده کارفرما محسوب خواهند شد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (230 امتیاز)
من به جوابی که میخواستم نرسیدم.
"  میخواستم بپرسم اگر اتفاقی برای کارگری پیش بیاد آیا فقط من مسئول شناخته میشم یا مالکان دیگه هم در این زمینه مقصر شناخته شده و درصدی برای آنها هم بریده میشه ؟"
مالکان دیگه چی؟نقش اونارو عرض کردم و آیا اونها هم در حکم دادگاه سهیم میشن یا دادگاه به اونها کاری نداره ؟
توسط (6,410 امتیاز)
چنانچه جنابعالی بعنوان مقاطعه دهنده یاکارفرمای اصلی بوده و دارای امضاء مجاز و قانونی میباشید بخشی ازصدمات و خساراتی که ناشی ازعدم نظارت صحیح باشدبه شما برمیگرد، مگراینکه بعدا بتوانیددلایل و مستنداتی که وجود شرکا و یا نقش دیگرمالکان را برای قانون اثبات کند را ارائه دهید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
2 پاسخ 909 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,284 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 1,946 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,106 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 441 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,176 بازدید
سوال شده بهمن 23, 2017 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط فاطمه ارنواز (33,930 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 424 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 580 بازدید
سوال شده دی 8, 2017 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط Taghi73 (110 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1,013 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...