باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
4,462 بازدید
در قانون کار و قرارداد کار توسط (100 امتیاز)
با سلام و احترام

بنده در شرکتی کار میکردم بصورت قرار داد موقت.

ابتدا سه ماه بصورت کار اموزی و بعد با صحبت با کارفرما دوران کاراموزی 2ماه شد و برای ما سوم بصورت ادازه کار

برای دوران کاراموزی حقوق 400 و برای ماه سوم 930

حقوق ماه اول دریافت شد ولی ماه دوم و سوم دریافت نگردید و بابت این تاخیر به کارفرما اعتراض شد ولی کارفرما در جواب گفتن ک فلان پروژه رو تکمیل کن تا همون موقع پول را به حسابت واریز نمایم بنده امتناع کردم و در جواب گفتم من با شما پروژهای قرارداد ندارم و لطفا حقوق رو واریز کنید تا بیام پروژه رو تکمیل کنم.

ولی ایشون قیول نکردن و من هم نرفتم دیگ سر کار ولی از قرار دادم ی چند ماه مونده بود.

همچنین طبق توافق قراز شد سه ماه بیمه رد بشه ولی یکماه رد شده

همچینی ایشون هزینه رفت و امد ماموریتم ندادن و من مجبور بودم از جیب خودم بده ایا من میتوانم شکایت کنم از ایشون و ایشون میتوانند از من بابت غیبت در محل کار و ترک کار شکایت کند لطفا راهنمایی کنید با شکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,410 امتیاز)
سلام - متاسفانه تصور اشتباه اکثر مدیران وکارفرمایان بر این است که کار کارآموزی را به معنای انجام کار رایگان میدانند. درحالت کارآموزی کلیه حقوق و مزایای قانونی بر اساس حداقل دستمزد مصوب قانون کار به کارآموز تعلق میگیرد و همچنین بیمه آن به نسبت کارکرد کارآموز میباید اعمال و درج گردد.

کارآموز همانند سایر کارکنان مستحق دریافت عیدی وسنوات و سایرمزایای قانونی خواهد بود و کارفرما نمیتواند مبلغی را کمتر از حداقل قانونی اداره کار به وی پرداخت نماید.

بنابراین با توجه باینکه جنابعالی در ماه اول مبلغ 400 هزارتومان دریافت داشته اید میتوانید با ارائه مستندات لازم نسبت به وصول مابه تفاوت حق و حقوق خود اقدام نمایید. علاوه بر وصول حقوق ایام کار مشمول دریافت عیدی - سنوات - بازخریدمرخصی و سایر مزایای قانونی خواهید بود.

لازم بذکر است چنانچه با کارفرمای خود دارای قرارداد مکتوب کارآموزی بوده اید مکلف میباشید به ازای قرارداد خود  برای کارفرما کار نمایید ( با دریافت حقوق قانونی) مگر اینکه طرفین تمایل به ادامه همکاری نداشته باشند. علی ایحال جنابعالی مشمول دریافت کلیه مزایای قانونی از ابتدای کار خود میباشید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,034 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,159 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,263 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 308 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...