باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
633 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط (130 امتیاز)

با سلام و عرض احترام

دو روز قبل سئوالی طرح کردم مبنی بر اینکه: اگر بعد از چهار سال دریافت بیمه بیکاری، تا یکسال باقی مانده به بازنشستگی بیمه اختیاری پرداخت کنم آیا مبنای محاسبه یکسال بیمه اختیاری+یکسال بیمه اجباری قبل از بیمه بیکاری میشود یا مستمری بیمه بیکاری هم در محاسبه بیمه بازنشستگی تاثیر دارد.

به سئوال من جناب آقای محمد رحیم مهدی نژاد پاسخ دادند که: مستمری بیمه بیکاری در محاسبه بیمه بازنشستگی تاثیر ندارد و یکسال بیمه اختیاری و یکسال آخر بیمه اجباری من بعنوان 2 سال مبنای محاسبه بیمه بازنشستگی خواهد بود.

پاسخ داده شده 1 روز قبل توسط کارشناس بیمه (13,160 امتیاز)

با سلام
1. مبلغ مقرری بیمه بیکاری تاثیری در محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی نداشته و مبنای محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی، متوسط دستمزد شما ظرف آخرین دو سال پرداخت حق بیمه، تقسیم بر بیست و چهار.( تبصره ماده 77 قانون تامین اجتماعی)

2. میزان مستمری شما بر اساس دستمزد جهار سال پیش خواهد بود؛ که در حال حاضر _و افزایش دستمزد سال های گذشته تا کنون_ دیگر سقف نمی باشد.

3. بهترین راه، اشتغال و ادامه بیمه اجباری با دستمز بالا می باشد.

اما یک نفر دیگر شبیه این سئوال کرده بود با این تفاوت که بعد از دریافت بیمه بیکاری بازنشست میشود، و کارشناسی به نام آقای حسین ذلقی به ایشان پاسخ داده اند که حقوق بازنشستگی براساس همان بیمه بیکاری محاسبه میشود که سئوال و پاسخ مربوط به آن خانم و پاسخ کارشناس به ایشان را در زیر آورده ام، لطفا" راهنمائی فرمائید.

سوال شده 4 ماه قبل در محاسبه مستمری توسط maryam

با سلام، اگر سه سال آخر کارم رو از بیمه بیکار ی استفاده کنم و دقیقا پس از اتمام زمان استفاده از بیمه بیکاری تقاضای بازنشستگی بدهم حقوق باز نشستگی من چگونه محاسبه میشود؟ یعنی مبنای حقوقم برمیگرده به دو سال آخر قبل از استفاده از بیمه بیکاری؟

پاسخ داده شده 4 ماه قبل توسط حسین ذلقی (45,940 امتیاز)

با سلام شما با توجه به دریافت بیمه بیکاری حقوق بازنشستگی براساس همان بیمه بیکاری محاسبه میشود

حسین ذلقی مشاور در کلیه واحدهای بیمه تامین اجتماعی

2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (38,810 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
شماره 1 بهترین پاسخ می باشد. میزان مستمری بر اساس آخرین 2 سالی هست که بر اساس آن حق بیمه پرداخت شده. مشروط بر اینکه از حداقل حقوق کمتر نباشد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)
ویرایش شده توسط
با سلام
چون ملاک دوران بیمه پردازی است دوران دریافت مقرری بیمه بیکاری محاسبه نمی شود .
با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 762 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,671 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 483 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...