باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,368 بازدید
در مفاصا حساب بیمه توسط (5,180 امتیاز)

باستحضار ميرساند ما يك قراردادي را با كارفرماي خود در غالب عمليات نصب و راه اندازي به ارزش 1.5 ميليار تومان انعقاد كرده‌ايم كه مهلت انجام آن دو مرتبه تمديد و الحاقيه داشته است ، اما در نهايت بنا به شرايطي در پايان مهلت دوم نيز موضوع عمليات قرارداد انجام نپذيرفته است كه نهايتاً با توافق طرفين (كارفرما و پيمانكار) پس از پايان مدت قرارداد در الحاقيه دوم ، مطابق با ماده 48 شرايط عمومي پيمان ، قرارداد مذكور با مبلغ ناخالص صورت وضعيت نهايي 520 ميليون تومان فسخ گرديد. و مقرر گرديد كه كليه عمليات انجام پذيرفته در بازه شروع پيمان و خاتمه پيمان ، تحويل قطعي گرديده و تسويه گردد . 
 

در قرارداد مذكور تآمين مواد و مصالح مصرفي بر عهده كارفرما بوده كه با اعلام كارفرما و با توجه به موازين فني و از فروشندگان مورد تأييد كارفرما ، توسط پيمانكار تهيه و خريد گرديده و معادل 5% مبلغ خريد بعنوان حق‌الزحمه با ارائه فاكتور رسمي فروشندگان ، مبلغ آن توسط كارفرما به پيمانكار پرداخت گرديده است.

 لطفاً شرايط آنرا در جهت اخذ مفاصاحساب فرموده و نيز بفرمائيد آيا در محاسبات حق بيمه پيمان لحاظ خواهد شد يا خير ؟

مربوط به این سوال:

حق بيمه قراردادهاي‌ پيمانكاري که تا پایان آن انجام نشده برای مفاصا حساب چگونه است

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (12,000 امتیاز)
با سلام

بنظر من اگر حق الزحمه در قرارداد بوده باشه و ردیف جداگانه داشته باشه ضریب 16.67 حق بیمه تعلق میگیرد و برای سایر عملیات نصب و راه اندازی تا مبلغ کارکرد بسته به مکانیکی یا دستی بودن آن ضریب 7.8 تا 16.67 تعلق میگیرد.

ملاک محاسبه حق بیمه میزان ناخالص کارکرد می باشد که توسط کارفرما اعلام میگردد

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,375 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,293 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...