باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
13,710 بازدید
در مفاصا حساب بیمه توسط (109,850 امتیاز)
سلام

آیا قراداد شخص حقیقی با شرکت خصوصی برای ارائه خدمات مشاوره مهندسی و مدیریتی مشمول پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مشمول ماده 38 قانون تامین اجتماعی می شوند ؟
3 پاسخ
+1 امتیاز
توسط (12,000 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

سلام

 اینکه مشمول میشه یا نه تشخیصش با تامین اجتماعی و نوع قرارداد می باشد.با توجه به قوانین موجود اگر قرارداد با شخص حقیقی باشه و کار منحصرا توسط خودش انجام بشه و فقط مشاوره باشه و خدمات نداشته باشه لازم نیست لیست بیمه ای ارائه بده و مفاصا حساب بیمه ای هم احتیاج ندارد. اگه کارکردش بعنوان مشاور بیش از 15 روز در ماه باشد باید بعنوان کارمند شرکت براش بیمه رد بشه که در این صورت نیز احتیاجی به مفاصا حساب بیمه نیست.

بهترین راه حل ممکن اینه که قرارداد برای سازمان تامین اجتماعی ارسال بشه و در صورت معاف بودن مفاصا حساب بیمه بدون دریافت وجهی صادر میگردد.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده خرداد 21, 2017 در مفاصا حساب بیمه توسط (109,850 امتیاز) فرق مشاوره و خدمات پیمانکاری از دید سازمان تامین اجتماعی چیست
0 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام

بله . قطعا می شود و نرخ معینی هم دارد که باید توسط کارفرما پرداخت شود .

با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (109,850 امتیاز)

با تشکر از آقای بنکدار بابت راهنمایی هایی که در این سوال و به صورت خصوصی داشتن، با راهنمایی ایشون و مشاوران همکار به نتیجه رسیدم.

قرارداد ما چون تو حوزه فناوری اطلاعات هست ، مشمول بخشنامه 14.3 درآمد میشه. در این بخشنامه برای پیمانکار حقیقی به شرح زیر توضیح داده شده:

در مواردیکه پیمانکار، کار موضوع قرارداد را راسا و به تنهایی انجام دهد و بطور کلی از نیروی انسانی دیگر استفاده ننماید، مشمول ماده 38 قانون تامین اجتماعی نخواهد بود و کارفرما می باید بدون اخذ مفاصاحساب این سازمان با وی تسویه حساب کند.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,291 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,940 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...