باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,710 بازدید
در بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد توسط (640 امتیاز)
سلام

در مورد بازرسی مامور بیمه در محل کار دیده بودم میان و نظارت می کنن تا ببینن کارفرما کارگران را بیمه کرده است یا خیر. همچنین یک خانمی بود که در منزل بطور نامنظم و نه همیشگی قالیبافی می کرد و یکی دو بار مامور بیمه برای نظارت به منزل خانم قالیباف برای نظارت که آیا وی این کار را انجام می دهد یا خیر بازرسی کرده بود. البته اون خانم فکر کنم اسم و مشخصاتش در لیست صنف و اتحادیه قالیبافان ثبت و مشخص شده بود و خود را بیمه قالیبافان کرده بود.

اما سوال من این است که من در منزل کارهای پروژه ای کامپیوتری و ترجمه انجام می دهم و خودم بطور شخصی و آزاد کار را پیدا و انجام می دهم. مشخصاتم هم در هیچ صنف و اتحادیه ثبت نیست که آنها من را تایید کرده باشند و مایل به این کار هم نیستم چون نیازی ندارم و اینطور که خودم کار می کنم برام بهتر است.

حالا اگر من برم شعبه تامین اجتماعی و خود را بیمه "حرف و مشاغل آزاد" 18% بکنم. آیا باز کردن این بیمه نیاز به این دارد که بیمه یک مامور و کارشناس بفرستد به منزل من تا ببیند که من چه کاری انجام می دهم یا خیر؟

به شخصه فکر می کنم اگر اینطور باشد این کار تجاوز به حریم خصوصی و دخالت در زندگی کاری من باشد و قابل قبول نیست چون من دارم مبلغی را ماهانه به عنوان حق بیمه پرداخت می کنم و چرا بیمه باید بیاد ببینه من در منزل چکار می کنم؟! در مورد کارگاه ها و شرکتها که کارفرما موظف به بیمه کردن کارگران و کارمندانش است نظارت دقیق و بازرسی ضروری و لازم است اما در مورد مشاغل آزاد که در منزل انجام می شود و بیمه گذار زیر مجموعه اتحادیه و صنفی نیست قابل قبول نیست.

ممنون
1 پاسخ
+1 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
با سلام

بازرسی برای شما انجام نمی شود . خودتان درست گفته اید . برای قالیبافان یا کارگران ساختمانی یا صنایع دستی انجام می شود چون آنها با مبلغ بسیار کمی 7 درصد بیمه شده اند و 20 درصد را دولت می دهد و بنابراین امکان تقلب و تخلف فراوان است . در مورد شما این موضوع صدق نمی کند . در ضمن برایم خیلی جالب بود ! زمانی خودم برنامه نویس و مترجم در خانه بودم و البته بیمه هم نبودم .

با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 563 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,037 بازدید
سوال شده اردیبهشت 30, 2016 در بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد توسط رقیه مهدوی
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,429 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,250 بازدید
سوال شده تیر 26, 2016 در بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد توسط بدون نام
+3 امتیاز
1 پاسخ 746 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,207 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,011 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,560 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...