باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
13,171 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط
من در حال دریافت بیمه بیکاری می باشم. مدت ان 30 ماه می باشد .و پس از ان بازنشسته می شوم . همانطور که می دانید میزان دریافت بیمه بیکاری 55 درصد حقوق می باشد . سئوال من این می باشد که میزان حقوق در بازنشستگی بر اساس 55 درصد حقوق می باشد یا 100 در صد حقوق . ایا در بازنشستگی 100 در صد حقوق را دریافت می کنم یا همان 55 در صد حقوق را ؟ - با تشکر -محمود
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (328,530 امتیاز)

سلام محاسبه حقوق بر اساس پرداختی حق بیمه در دوسال آخر اشتغال می باشد 

در تعیین میزان مستمری قابل پرداخت به بازنشستگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، دو عامل سابقه پرداخت حق بیمه و حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه، نقش اساسی را ایفا می کندبرای تعیین میزان مستمری متعلقه به هر فرد بازنشسته، پس از محاسبه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده، عدد بدست آمده در سابقه پرداخت حق بیمه ضرب شده و سپس عدد حاصله بر ۳۰ تقسیم می شودمتوسط مزد یا حقوق بیمه شده نیز از مجموع مزد یا حقوق مبنای کسر حق بیمه در آخرین دو سال اشتغال بیمه شده تقسیم بر عدد ۲۴بدست می آیدبه این ترتیب در واقع مزد یا حقوقی که بیمه شده در آخرین دو سال پایان کار خود دریافت می کند و حق بیمه ماهانه او بر مبنای آن محاسبه می شود، نقش مهمی در تعیین مستمری بازنشستگی دارد.

اطلاعات بیشتر در :

مستمری بازنشستگی در بیمه تامین اجتماعی 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (110 امتیاز)
سلام و خسته نباشید. بیش از 10 نفر این سوال را پرسیدند ولی جوابها کافی نیست؟ یعنی چی نقش مهمی بازی میکنه؟! آقا این بابا  مثلا 2 سال بیمه بیکاری میگیره با نصف حقوق اخری که براش رد شده. حالا بازنشست میشه بازنشستگیش چه جوری حساب میشه. همین رو میخواد بدونه! یک فرمول داره دیگه اون فرمول دقیقا چیه و این حق بیمه ارزش 0 داره در این محاسبه یا نه؟
توسط (328,530 امتیاز)
سلام
در متن به صورت صریح بیان شده "در آخرین دو سال اشتغال بیمه شده"
آیا در صورت استفاده از بیمه بیکاری شما در حال اشتغال محسوب می شوید و برای شما سابقه کاری حساب می شود ؟ "خیر بیمه بیکاری جزو سابقه کار محسوب نمیشه و شرط اصلی بیمه بیکاری ، بیکاری (به صورت غیر ارادی) فرد بیمه شده است "

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
ایام دریافت حق بیمه بیکاری صد در صد جزو سنوات بیمه حساب می شود .ولی اینکه با بازنشستگی بلافاصله بعداز اتمام بیمه بیکاری ، ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی دو سال آخر قبل از بیکاری است و یا دو سال آخری که بیمه رد شده است حتی بیمه بیکاری ؟ پرسشی است که منم میخواهم بدانم و پاسخ های ضد و نقیض زیاد است .لطفا اگر کارشناس هستید و مطمئن ، پاسخ دهید
توسط (15,090 امتیاز)

سلام

با تشکر از طرح سوال تون در بیدبرگ.

لطفا سوال خود را در صفحه جدید مطرح کنید تا توسط مشاور به صورت اختصاصی بررسی و پاسخ داده شود.
همچنین، برای دریافت سریع پاسخ از مشاور متخصص پیشنهاد می کنم از مشاوره تلفنی بیدبرگ از طریق لینک زیر اقدام کنید

دریافت مشاوره تخصصی >>
 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
4 پاسخ 7,327 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4,680 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...