باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+6 امتیاز
5,875 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
شرایط بازنشستگي پيش از موعد چیه
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (328,530 امتیاز)

سلام شرایط بازنشستگی پیش از موعد به شرح زیر می باشد :

  • وقتی که بیمه شده مرد یا زن حداقل ۳۰ سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، سن وی برای بازنشستگی از ۶۰ سال به ۵۰ سال برای مردان و از ۵۵ سال به ۴۵ سال برای زنان کاهش می یابد.
  • بیمه شدگانی که حداقل ۳۵ سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، شرط حداقل سن برای بازنشستگی آنان حذف می شود و این عده از بیمه شدگان با هر سنی می توانند درخواست بازنشستگی کنند.
  • زنان بیمه شده مشمول قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار و پرداخت حق بیمه و ۴۲ سال سن با ۲۰ روز حقوق می توانند بازنشسته شوند.
  • آقایان ۶۰ ساله  و خانم های ۵۵ ساله (و بالاتر ) می توانند با داشتن ۱۰ سال تا ۱۹ سال سابقه هم تقاضای بازنشستگی بدهند که مستمری این دسته بر اساس میزان سابقه آنها پرداخت می شود (برای مثال اگر با ۱۶ سال سابقه بیمه بازنشسته شوند فقط مستمری ۱۶ روز را دریافت می نمایند) حتی با سابقه کمتر از ۱۰ سال (مثلا ۷سال) می توانند با خرید تفاوت سابقه تا ۱۰ سال (یعنی ۳ سال) سابقه بیمه خود را به ۱۰ سال رسانده و در نهایت با ۱۰ روز مستمری بازنشسته شوند
  • بیمه شدگانی که به سن قانونی (۶۰ سال سن تمام برای مردان و ۵۵ سال تمام برای زنانبرسند در صورتی که دارای حداقل سابقه پرداخت حق بیمه (حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ۲۰ سال می باشد) برای سال مورد نظر باشند، می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

  • وقتی بیمه شده مدت حداقل ۲۰ سال متوالی و یا ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می تواند بدون توجه به شرط سنی درخواست بازنشستگی نماید.
  • هر سال سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور، یک و نیم سال محاسبه خواهد شد.

اطلاعات بیشتر در :

بازنشستگی پیش از موعد در بیمه تامین اجتماعی


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده مهر 19, 2021 در بازنشستگی و مستمری توسط (120 امتیاز) فرد ۴۰ ساله با ۵ سال سابقه چند سال باید کار کنه تا مشمول شرایط بازنشستگی بشه ؟
0 امتیاز
توسط
با سلام خدمت شما.
پاسخی که شما برای سوال بازنشستگی پیش از موعد دادید کاملا اشتباه ست و اینها شرایط عادی بازنشستگی برای بیمه شده ها می باشند.
و اما پاسخ صحیح
همانطور که از اسمش هم پیداست برای بازنشستگی پیش از موعد یعنی زودتر از موارد ذکر شده در قانون تامین اجتماعی که شما مطرح کردید شرایط خاصی مطرح شده.در این قانون که برای بیمه شده های دستگاههای دولتی در نظر گرفته شده است،کارفرما میتواند درخواست بازنشستگی کارکنانی که دارای 25سال سابقه و بدونه شرط سنی میباشند را به سازمان تامین اجتماعی داده و حق بیمه 5سال کسری سابقه کارکنان را به سازمان پرداخت نموده تا بیمه شده بتواند از مزایای این قانون استفاده نماید.درحال حاضر این قانون به حالت تعلیق درامده و اجرا نمی شود
توسط (21,780 امتیاز)
رای هیات عمومی دیوان در خصوص مخیر بودن کارفرمایان جهت بازنشستگی کارکنان با استفاده از قانون نوسازی صنایع

براساس دادنامه شماره ۴۳۰ مورخ  ۹۵/۷/۷ هیات عمومی دیوان عدالت اداری  مبنی بر عدم ابطال بند ۳ بخشنامه مورخ  ۹۳/۷/۳۰ با موضوع بازنشستگی ماده ۱۰ نوسازی صنایع، کارفرمایان کارگاه های مشمول، جهت بازنشستگی کارکنان خود بر اساس قانون مذکور کاملا مخیر هستند.

 در این دادنامه ضمن تایید  دادنامه های ۱۲۰ الی ۱۶۳ مورخ ۹۵/۳/۴ هیات عمومی دیوان عدالت اداری  ، تاکید شده که  کارفرمایان می توانند با ملحوظ کردن  اختیار خود و بدون  هرگونه الزام،با پرداخت هزینه های مربوطه، نسبت به درخواست بازنشستگی کارکنان حائز شرایط این قانون اقدام نمایند.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,994 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 959 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 500 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 3,163 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 517 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...