باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
7,594 بازدید
در مرخصی زایمان و استعلاجی توسط
سلام بعد از اتمام مرخصی زایمان کار فرما من رو اخراج کرده آیا من می تونم از بیمه بیکاری استفاده کنم ؟
3 پاسخ
0 امتیاز
توسط (2,270 امتیاز)
با سلام دوره مرخصی زایمان به موجب قانون کار دوره تعلیق است و کارفرما نمی تواند بعد از سپری شدن دوره تعلیق کارگر خودرا اخراج نماید و در صورت اخراج فرد مستحق دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهد بود. قشقایی

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (329,890 امتیاز)
ویرایش شده توسط

سلام. در صورتیکه نیاز به مشاوره تلفنی یا حضوری برای استفاده از بیمه بیکاری پس از مرخصی زایمان دارید می تونید با کلیک بر روی لینک زیر وقت مشاوره رو رزرو کنید. 

رزرو وقت مشاوره تلفنی و حضوری


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (21,780 امتیاز)

سلام در صورتی که شرایط دریافت بیمه بیکاری را داشته باشید منعی برای استفاده از این خدمت وجود ندارد
* ابلاغیه اداره کار در زمینه عدم اخراج مادارن شیرده توسط دیوان عدالت ابطال شده و در صورت اخراج می توانید از بیمه بیکاری پس از مرخصی زایمان استفاده نمایید.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، هیئت عمومی دیوان دستورالعمل مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره شماره 49517-19/3/93 را خلاف قانون تشخیص داد و ابطال کرد.
 
شاکی  اجرای دستورالعمل فوق را مبنی بر اینکه « اخراج زنان کارگر تا پایان دو سالگی فرزندانشان ممنوع است» مغایر با مواد 27 و 157 قانون کار دانسته و با این استدلال که دستورالعمل مذکور باعث حذف تدریجی کارگران زن از محیط های کار و تولید می‌شود، ابطال آن را درخواست کرده است.
 
همچنین شاکی در بخش دیگری از این شکایت مدعی شده است که دستورالعمل مورد اشاره به مستندی در دست سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته که از برقراری حقوق بیمه بیکاری زنان کارگر شیرده که پس از پایان مرخصی قادر به کار نیستند با این بهانه که بر اساس این دستورالعمل اخراج آن‌ها موجه نمی‌باشد، خودداری نماید.
 
موضوع با اعلام نظر هیئت تخصصی بیمه، کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه بندهای 1 و 2 دستورالعمل مورد اعتراض، ناقض مواد 27 و بند «د» ماده 21 و همچنین ماده 165 قانون کار می‌باشد در دستور کار هیئت عمومی قرار گرفت و در هیئت عمومی این دستورالعمل مغایر مواد 27 و 165 قانون کار و خارج از حدود اختیار مرجع وضع کننده و خلاف قانون تشخیص و ابطال شد.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده آبان 2, 2018 در بیمه بیکاری توسط (100 امتیاز) آیا در صورت اخراج در حین مرخصی زایمان بیمه بیکاری تعلق می گیرد ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,094 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,386 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 989 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...