باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
560 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (120 امتیاز)
با سلام و احترام

من در یک نمایندگی خودرو مشغول به کار هستم که شرکت اصلی ما واردکننده خودرو هستش هم خودرو های پلاک ملی و هم منطقه آزاد تجاری.

برای خودرو های پلاک منطقه ازاد ،وارد کننده شرکت اصلی هستش اما ترخیص کننده خودرو ها یک شرکت دیگر که در منطقه آزاد تجاری ثبت شده و معاف از مالیات هستش.

برای فروش این خودروها توسط ما که نمایده شرکت وارد کننده هستیم به ما پورسانت فروش بدون مالیات بر ارزش افزوده پرداخت میشه

سوالم اینه که ایا پورسانت این خودروها مشمول پرداخت ارزش افزوده میشه یا اینکه چون ترخیص کننده شرکتش در منطقه آزاد هستش ،پورسانت ماهم معاف میشه؟

ممنون میشم راهنماییم کنید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (14,300 امتیاز)
سلام،

در صورتی که شما در خارج از منطقه حضور دارید، مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستید. شرکتی که در منطقه حضور داره و به شما پورسانت پرداخت میکنه، باید این رو مدنظر قرار بده که مشمولیت شما رو در نظر بگیره نه معافیت خودش رو.

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
توسط (119,010 امتیاز)
جناب فدایی به نظرمیرسد جواب این سوال برعکس بتشدیعنی اگردرمنطقه آزاد ثبت بشویدولی در خارج منطقه کارکنید مشمول مالیات هستید پس شرکت مزبور معاف است ونمیتواند مالیات دهد و پورسانت گیرنده مبلغ رادرفهالیتهای معاف قراردهد
توسط (119,010 امتیاز)
جناب فدایی به نظرمیرسد جواب این سوال برعکس باشدیعنی اگردرمنطقه آزاد ثبت بشویدولی در خارج منطقه کارکنید مشمول مالیات هستید پس شرکت مزبور معاف است ونمیتواند مالیات دهد و پورسانت گیرنده مبلغ رادرفهالیتهای معاف قراردهد

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 669 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...