باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,175 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (30,180 امتیاز)
ویرایش شده توسط

سلام

آیا تبصره 1 ماده 86 قانون مالیات مستقیم مشمول مشاور حقیقی که به صورت پیمانکاری فعالیت می کند می شود ؟ ممنون از شما

در مورد پرداخت‌هایی که از طرف غیر از پرداخت‌کننده اصلی حقوق به اشخاص حقیقی به عمل می‌آید، پرداخت‌کنندگان مکلفند هنگام هر پرداخت، مالیات متعلق را با رعایت معافیت‌های قانونی مربوط به حقوق به جز معافیت موضوع ماده ۸۴ این قانون، به نرخ مقطوع ۱۰ درصد محاسبه، کسر و حداکثر تا پایان ماه بعد با فهرستی حاوی نام و نشانی دریافت‌کنندگان و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل پرداخت کنند و در صورت تخلف، مسئول پرداخت مالیات و جریمه‌های متعلق خواهند بود.

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,180 امتیاز)
سلام

اگر شخص حقیقی که پیمانکار است در نظام مالیاتی ثبت نام نموده باشد و مودی مالیاتی دارای پرونده باشد از شمول حقوق خارج است و به مشمول فصل درامد اشخاص حقیقی میشود.

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
توسط (30,180 امتیاز)
ویرایش شده توسط

سلام و ممنون آقای رییسی

اگر شخص حقیقی پیمانکار (مانند مشاوران همکار بیدبرگ) در نظام مالیاتی ثبت نام نکرده باشد، چطور؟

از اداره دارایی پرسیدم گفتن که اگه خودشون اظهارنامه مالیات مشاغل رد می کنن، نیازی به کسر مالیات نیست. ولی اگه اظهارنامه مالیات مشاغل رد نمی کنن چون پرداخت در ازای تسلیم نیروی کارشون هست، حتی به صورت پیمانکاری حقیقی، مالیات موضوع ماده 86 تعلق می گیره. نظری دارید؟

توسط (30,180 امتیاز)

نتیجه صحبت ام با آقای رییسی عزیز:

طبق استفساریه دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی به تصویر زیر:

از اونجا که مشاوران همکار بیدبرگ، مودی مشاغل سازمان مالیاتی نیستند و پرداخت حق الزحمه بابت فعالیت شغلی نمی باشد، مشاوران همکار بیدبرگ مشمول ماده 86 و کسر 10% مالیات می باشند.

اگر مشاور همکار عضو سامانه مشاغل سازمان مالیاتی باشد مشمول ماده 86 نمی شود و نیاز به انجام مقررات مربوط به ماده 169 و ارسال نام مشاور در گزارش معاملات فصلی می باشد.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...