باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,802 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
ایا دفتر درامد و هزینه مشاغل بند ب درسال ۹۵ حذف شده و فرم پیوست ایین نامه که همان صورت درامد و هزینه است باید به تایید ممیز کل برسد ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (17,070 امتیاز)
قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ در حالی از ابتدای سال ۱۳۹۵ اجرایی شده که اطلاع‌رسانی مناسبی درخصوص تغییرات به وجود آمده صورت نگرفته و یا اگر هم اقداماتی در این خصوص صورت گرفته به‌گونه‌ ای بوده که گویا "مجری" و "مودی" آنگونه که لازم بوده است در جریان تغییرات قرار نگرفته‌اند .

⭕️ از جمله تغییرات در اصلاحیه جدید ، حذف دفتر مشاغل ( درآمد و هزینه مورد استفاده صاحبان مشاغل بند ( ب ) ماده ۹۵ قبل از اصلاحیه ) بوده است .

 بقرار اطلاع تعدادی از مودیان مالیاتی موردنظر در روزهای پایانی سال ۹۵ ، ضمن تهیه دفتر مشاغل ( جهت استفاده برای عملکرد سال ۱۳۹۶ ) به ادارات مالیاتی برای ثبت و امضاء آن مراجعه و برخی از واحدهای مالیاتی و حتی روسای امور مالیاتی نیز اقدام به راهنمایی و ثبت و امضاء آن نموده اند .   

 حال آنکه می دانیم با توجه به اصلاحیه قانون مالیاتها و تغییرات عمده در ماده ۹۵ آن و گروه بندی صاحبان مشاغل به سه گروه اول . دوم . سوم و تکالیف مقرر برای هریک از این گروه ها ، فقط مودیان گروه اول هستند که بایستی دارای دفاتر آنهم دفاتر قانونی موضوع قانون تجارت ( روزنامه و کل ) باشند و مودیان گروه دوم و سوم فقط مکلف به تهیه و تنظیم و نگهداری اسناد و مدارک خود برابر فرم های نمونه ابلاغی خواهند بود .

 بدین ترتیب تهیه دفتر مشاغل ( درآمد و هزینه ) از ناحیه این دسته از مودیان مالیاتی و به دنبال آن امضاء و ثبت آن توسط ادارات مالیاتی ، برای عملکرد ۱۳۹۵ و حتی ۱۳۹۶ و نیز پس از آن موضوعیت قانونی نداشته و نخواهد داشت .

 توصیه می شود ، صاحبان مشاغل مربوطه ( مشمول گروه دوم و گروه سوم ) جهت راهنمایی و حسب مورد دریافت فرم های نمونه ابلاغی به ادارات مالیاتی مراجعه و نسبت به تکمیل آن اقدام تا در موعد مقرر به همراه سایر اسناد و مدارک و به دنبال درخواست ارائه اسناد و مدارک ، به واحدهای مالیاتی رسیدگی تسلیم نمایند .

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 322 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2,605 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 9,990 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 3,232 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 914 بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 16,173 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,221 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 458 بازدید
سوال شده بهمن 28, 2017 در حسابداری و مالیات توسط روشنی (17,070 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,399 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,222 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...