باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,468 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (60,190 امتیاز)
ویرایش شده توسط
سلام

ما چند شریک هستیم که مغازه داریم. الان ما با شریک پرونده مالیاتی تشکیل بدیم بهتره یا انفرادی؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
ویرایش شده توسط
 
بهترین پاسخ

ارسال اظهارنامه مالیاتی شراکتی بهتر است چون همه شرکا جداگانه از معافیتهای خود استفاده میکنند و سود کمتر ضرایب کمتری دارد. به منظور ارائه اظهارنامه مشارکتی، گزینه بلی را انتخاب نمایید.

انتخاب اظهارنامه اشخاص حقیقی مشارکتی به منزله داشتن شرکای کاری میباشد. ضمناً این نکته را در نظر داشته باشید که تنظیم تنها یک اظهارنامه براي واحدهاي مشارکتی کافی است و نیازي به تفکیک شرکا وجود ندارد.

در صورتی که اظهارنامه مشارکتی را انتخاب کرده اید، می بایست در قسمت مشخصات هویتی به سوال "آیا در دوره مالی مربوط احدي از اشخاص مشارکت نسبت زوجیت دارند؟" با انتخاب گزینه "بله" و "خیر" در این صفحه پاسخ دهید.

توجه داشته باشید که جهت ارائه اظهارنامه مشارکتی، ثبت نام الکترونیکی می بایست به صورت مشارکتی انجام شده باشد و تاریخ شروع شراکت باید مربوط به قبل از سالی باشد که قصد ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد برای آن دارید. به عنوان مثال اگر قصد ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد برای سال 1400 را دارید می بایست تاریخ شراکت مربوط به قبل از 1400/01/01 باشد

ارسال اظهارنامه شراکتی در صورت فوت یکی از شرکا:

  • در پرونده مشارکتی، در صورتیکه یکی از شرکا قبل از سال عملکرد فوت نموده باشد، شخص متوفی نباید در لیست شرکا وجود داشته باشد و بقیه شرکاي حاضر در شراکت، می بایست اظهارنامه مشارکت اختیاري ارسال نمایند.
  • در پرونده مشارکتی ، در صورتیکه یکی از شرکا طی سال عملکرد فوت نموده باشد، شخص متوفی می بایست در لیست شرکا با درصد سهم صفر و تاریخ فوت وجود داشته و بقیه شرکای حاضر در شراکت (نوع شراکت اختیاری) همراه با وراث شخص فوت شده (نوع شراکت قهری)، می بایست اظهارنامه مشارکت برای کل سال یک اظهارنامه تسلیم نمایند.
  • در پرونده مشارکتی، در صورتیکه یکی از شرکا بعد از پایان سال عملکرد (سال جاری) فوت نموده باشد، طبق سنوات گذشته اظهارنامه مشارکت اختیاری تسلیم می شود. 

مطالب مرتبط:

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

گروه های مالیاتی مشاغل

my.tax.gov.ir


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+3 امتیاز
2 پاسخ 1,571 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,801 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 438 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 12,553 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,807 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 850 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,826 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 7,649 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,517 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...