باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
46,271 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (15,940 امتیاز)
گذاشتن دوباره کلمه کلیدی توسط

نحوه ثبت نام و ورود به سامانه my.tax.gov.ir به چه صورته؟ آیا امکان ارسال اظهارنامه مالیاتی یا مشاهده سوابق و بدهی مالیاتی در درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی وجود داره ؟

2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,180 امتیاز)
ویرایش شده توسط
 
بهترین پاسخ

در درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی my.tax.gov.ir علاوه بر مشاهده سوابق و بدهی مالیاتی به پرونده های مالیاتی خود نیز دسترسی دارید و از طریق این سامانه می توانید نسبت به ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی خود نیز اقدام کنید. برای ورود به سایت مالیات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

ورود به سایت مالیات

فهرست موضوعات

  • ثبت نام my.tax.gov.ir برای اشخاص حقیقی
  • ثبت نام my.tax.gov.ir برای اشخاص حقوقی
  • ورود به my.tax.gov.ir
  • بازیابی رمز ورود به سامانه my.tax.gov.ir
  • داشبورد مالیاتی
  • استعلام بدهی مالیاتی و مشاهده سوابق مالیاتی
  • استعلام ممنوع الخروجی به علت بدهی مالیاتی
  • ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی
  • ثبت کارتخوان در my.tax.gov.ir
  • تغییر شماره موبایل در درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی

ثبت نام my.tax.gov.ir برای اشخاص حقیقی

جهت ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی ابتدا باید در این سیستم ثبت نام کنید. بدین منظور پس از ورود به صفحه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس  my.tax.gov.ir ، (برای ورود اینجا کلیک کنید) روی زبانه «ثبت نام» کلیک کنید تا پنل ثبت نام نمایش داده شود.

ثبت نام مالیات

اطلاعات خواسته شده شامل کد ملی، شماره تلفن همراه و تاریخ تولد شناسنامه‌ای خود را وارد نموده سپس حروف نمایش داده شده در تصویر را در کادر «ورود تصویر امنیتی» وارد و پس از آن بر روی دکمه «ثبت نام» کلیک نمایید تا به صفحه زیر هدایت شوید.

توجـه: شماره تلفن همراهی که زمان ثبت نام وارد می‌کنید می‌بایست به نام خود شما باشد، به بیان دیگر شماره ملی و شماره تلفن همراه وارد شده می‌بایست متعلق به یک شخص باشد، در غیر این صورت با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

در ادامه در کادر «کد پیامک شده» رمز یکبار مصرف ۶ رقمی که به شماره همراه شما (که در صفحه قبل وارد کرده بودید) ارسال شده را وارد کنید. پس از ورود رمز یکبار مصرف و کلیک بر روی دکمه «ورود به سامانه» عملیات ثبت نام تکمیل شده و وارد سامانه می‌شوید.

توجه: اتباع خارجی حقیقی نیز می‌توانند به همین روش اقدام به ثبت نام و ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک نمایند، ولی پیش از آن می‌بایست به ادارات کل مالیاتی مراجعه و درخواست ثبت شماره تلفن همراه خود را در سامانه ارائه نمایند.

ثبت نام my.tax.gov.ir برای اشخاص حقوقی

جهت ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی ابتدا باید در این سیستم ثبت نام کنید. اشخاص حقوقی بعد از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به صورت خودکار و از سمت این اداره در سامانه‌های مالیاتی ثبت نام شده و نام کاربری و کلمه عبور برای آن‌ها پیامک می‌شود.

چنان چه در زمان ثبت شرکت، این اتفاق رخ نداده باشد افراد حقوقی برای ثبت نام الکترونیک در نظام مالیاتی ۴ مرحله اصلی که در تصویر زیر نمایش داده شده را باید طی کنند.

برای راهنمایی بیشتر در زمینه ثبت نام مالیاتی اشخاص حقوقی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

tax.gov.ir

پس از تکمیل ثبت نام در سامانه ثبت نام مالیاتی با نام کاربری و کلمه عبور دریافتی خود میتوانید وارد سامانه my.tax.gov ir شوید و به داشبورد مالیاتی خود دسترسی داشته باشید. پس از تکمیل ثبت نام پیامکی با مضمون زیر برای شما ارسال می شود:

مودی گرامی 

جهت ورود به سامانه های مالیاتی می توانید از اطلاعات کاربری زیر استفاده نمایید.

نام کاربری: 

کلمه عبور: 

سازمان امور مالیاتی کشور

ورود به my.tax.gov.ir

برای ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی چه به عنوان شخص حقیقی و چه حقوقی، پس از ورود به صفحه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس   my.tax.gov.ir ، (برای ورود اینجا کلیک کنید) ، دقت نمایید تا زبانه «ورود» انتخاب شده باشد.

حال اطلاعات خواسته شده شامل «کد ملی / شناسه ملی» و «کلمه عبور» خود را در قسمت مربوطه وارد نمایید، سپس عبارت نمایش داده شده را در کادر «ورود تصویر امنیتی» وارد نمایید. سپس کلید «ورود به پنل کاربری» را بزنید.

در صفحه بعد و در کادر «کد پیامک شده» رمز یکبار مصرف ۶ رقمی که به شماره همراه شما (که در صفحه قبل و پیش از آن هنگام ثبت نام وارد کرده بودید) ارسال شده را وارد کنید. پس از ورود رمز یکبار مصرف و کلیک بر روی دکمه «ورود به سامانه» وارد سامانه می‌شوید.

صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید «داشبورد مالیاتی» نام دارد و خلاصه‌ای از کلیه اطلاعات مالیاتی موجود شما را نشان می‌دهد. چنانچه اطلاعات جزئی‌تری نیاز داشتید می‌توانید از منوهای سمت راست این صفحه استفاده کنید. در ادامه نگاهی جزئی‌تر به داشبورد مالیاتی خواهیم انداخت.

بازیابی رمز ورود به سامانه my.tax.gov.ir

در صورتی که از ثبت نام خود در درگاه ملی خدمات الکترونیکی مالیاتی اطمینان دارید پس از باز کردن صفحه my.tax.gov ir بر روی زبانه «فراموشی» کلیک نمایید.

کد ملی یا شناسه ملی خود را به همراه تصویر امنیتی نمایش داده شده در قسمت مربوطه وارد نموده و بر روی دکمه «بازیابی رمز عبور» کلیک نمایید تا اطلاعات کاربری به شماره تلفن همراه شما که قبلا و در زمان ثبت نام وارد کرده بودید ارسال شود.

پس از دریافت اطلاعات کاربری می‌توانید از زبانه «ورود» اقدام به ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک نمایید.

داشبورد مالیاتی

در اینجا به معرفی قسمت‌های مهم داشبورد مالیاتی می‌پردازیم. قاب‌های رنگی وسط صفحه تعداد پرونده‌ها، برگه‌های کارتابل ابلاغی و سکه‌های تحویلی به کاربر را نمایش می‌دهند.

در سمت چپ تصویر ۶ کلید میانبر برای دسترسی سریع‌تر به گزارشات پرکاربرد قرار گرفته و در زیر آن‌ها کلیدی برای فعال یا غیرفعال‌سازی ابلاغ‌های الکترونیک قابل دسترسی می‌باشد.

در میانه صفحه نموداری گرافیکی مشاهده می‌کنید که کل بدهی شما را به تفکیک منبع محاسبه بدهی نمایش می‌دهد.

برای رفتن به صفحات دیگر و استفاده از سایر خدمات و گزارشات درگاه ملی خدمات الکترونیک می‌توانید از منوی سمت راست استفاده کنید. چانچه در قسمت‌های دیگر درگاه ملی بودید و تمایل داشتید به صفحه اصلی برگردید بر روی گزینه «داشبورد مالیاتی» یا علامت خانه کلیک کنید.

استعلام بدهی مالیاتی و مشاهده سوابق مالیاتی

برای استعلام مالیات با کد ملی ، بعد از ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی، در صفحه اصلی تحت عنوان "داشبورد مالیاتی" میزان بدهی شما به ریال نمایش داده می شود. در صورتی که شما بدهی مالیاتی داشته باشید در بالای صفحه و در کادری نارنجی یا زرد رنگ هشدار سیستمی نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال در تصویر زیر به کاربر ۲ هشدار نمایش داده شده است، ممنوع الخروجی کاربر به دلیل بدهی مالیاتی و تعداد سکه‌های خریداری شده از بانک مرکزی

استعلام ممنوع الخروجی به علت بدهی مالیاتی

برای مشاهده جزئیات ممنوع الخروجی و بدهی خود بر روی گزینه «استعلام ممنوع الخروجی» کلیک کنید، سپس بر روی «نمایش بدهی» بزنید تا مجموع مبلغ بدهی و جزئیات آن به شما نمایش داده شود.

ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی

برای ارسال اظهارنامه مالیاتی از طریق سامانه my.tax.gov ir لازم است در سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی اقدام به پیش ثبت نام و ثبت نام جدید نمایید تا به صورت خودکار شماره رهگیری مالیاتی برای شما صادر شود. بعد از تکمیل ثبت نام مالیات و تشکیل پرونده مالیاتی به درگاه ملی خدمات الکترونیک به آدرس my.tax.gov.ir وارد شوید و از منوی سمت راست، ابتدا «پرونده‌های مالیاتی» و سپس «پرونده‌های درآمد» را انتخاب نمایید. سپس با انتخاب پرونده مالیاتی که قصد ارسال اظهارنامه برای آن دارید نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام کنید. برای دریافت راهنمایی در مورد ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی بر روی لینک زیر کلیک کنید: 

نحوه پر كردن اظهارنامه مالياتي 

ثبت کارتخوان در my.tax.gov.ir

برای ثبت دستگاه کارتخوان، ابتدا نسبت به ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به آدرس  my.tax.gov.ir اقدام نمایید ، (برای ورود اینجا کلیک کنید) ، در صفحه ظاهر شده "داشبورد مالیاتی" خلاصه‌ای از اطلاعات پرونده مالیاتی شما ظاهر می‌شود. 

با کلیک بر روی قسمت "ساماندهی پذیرنده‌های بانکی" دستگاه‌های کارت خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک ثبت شده به نام مؤدی با اطلاعات شرکت پشتیبان و شماره پایانه قابل مشاهده است. 

در این صفحه "الصاق به پرونده"  دستگاه‌های کارت خوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیک امکان پذیر است.

تغییر شماره موبایل در درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی

در صورتی که شماره موبایل خود برای ورود به سامانه my.tax.gov.ir را می خواهید عوض کنید، در صفحه ورود سامانه my.tax.gov.ir بر روی دکمه تغییر موبایل کلیک کنید. 


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (15,940 امتیاز)

برای ثبت نام در سامانه مالیاتی و ثبت کارت خوان به سایت  https://my.tax.gov.ir/ مراجعه نمایید.


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 21,151 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 6,038 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 646 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 591 بازدید
سوال شده بهمن 25, 2017 در سایر توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 4,419 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...